Warmte Florida in de zomermaanden

• René

Wie kan uit eigen ervaring vertellen hoe aangenaam of onaangenaam warm het is in Florida in de zomermaanden juli/augustus.

Al veel gelezen over de hoge luchtvochtigheidsgraad en temperaturen maar is het te doen om dan bijv. een pretpark o.i.d. te bezoeken?

Is het overal in Florida ongeveer even warm of is het aan de kust bijv. wel prettig om te vertoeven?

• Peter H.

Het is broeierig warm in die maanden in Florida. Maar je hebt overal airco. In je auto, in je hotel, in de winkels, in de restaurants, dus reizen is best te doen.

• Martin E. van Doornik

Ik heb in de maand april door Miami gefietst en het was al warm….

Eigenlijk vind ik Florida geen mooi land, vaak met rommelige bebouwingen (buiten Miami). Michigan vind ik veel leuker, heb helemaal doorheen gefietst, de bevolking was daar veel vriendelijker.

• Ada

Zomer is de regentijd, vaak dagelijks een flinke bui (nog afgezien van de kleine kans op een orkaan.)

het is inderdaad vaak vochtig heet, aan de kust nog een beetje afkoeling door een windje.

www.wunderground.com geeft alle berichten, ook uit het verleden.

• Diana

Wij zijn in aug/sept 2004 in Florida geweest en met name in Key West en de Eveglades was het broeierig heet (39 gr C en een luchtvochtigheid van 98%). We zij al op veel (hete) plekken geweest, maar dit was het summum. In Orlando was het iets aangenamer. Als je echter door de Disneyparken struint, verlies je meer vocht dan je misschien in de gaten hebt. Voldoende drinken is dus wel belangrijk, en voor de rest gewoon lekker rondkuieren en nergens doorheen vliegen, dan overleef je het daar wel. Groetjes aan de muggen….. 8-)

• Peter W

>…aan de kust bijv. wel prettig..

In juli/augustus zijn de stranden aan de Oostkust verlaten: te heet. De Westkust weet ik niet (maar vermoed hetzelfde).

De pretparken in Orlando hebben voorzieningen voor de hitte en daar gaat het goed.

• Ceetje

Uit eigen ervaring kan ik je wel vertellen dat het rond de Kerst een heel aangename temperatuur is in Florida en als je pretparken wil bezoeken dit prettiger is dan in de enorme vochtige hitte in de zomer. Als je perse naar Florida wil om dingen te doen, en je zit niet vast aan de zomer, dan is mijn advies: Ga in een andere periode. Ook geen muggen in de winter :)

• Ronald

Vergeet de orkanen ook niet, sinds hurricane Charley zijn wij niet meer in Florida geweest en kiezen wij voor de westkust.

• Wouter

Onbehaaglijk warm was het vaak in juli 2005. Temperaturen van 35+ met een hoge vochtigheidsgraad, zelfs nog te warm om 's avonds buiten te zitten.

Op het strand (Atlantische Oceaan) was het goed uit te houden maar zeewater temperatuur was niet echt verkoelend.

Je leeft van airco naar airco van auto/winkel/restaurant/museum/appartement/hotel etc. Inderdaad regende het wel eens maar zo'n bui koelde niet af zoals dat in Nederland gebeurt.

In de amusementsparken zochten we vaak de schaduw op en koelden af in de aanwezige winkeltjes of overdekte attracties. Zorg voor genoeg water. Tip: neem een paar flesjes bevroren water mee!

Het is allemaal prima te doen, alleen moet je je wat aanpassen. Ondanks de hitte hebben wij volop genoten en hopelijk zal jij dat ook gaan doen.

• Antony

Ronald denkt dat de westkust niet door orkanen getroffen kan worden. Helaas, ik zag enkele jaren terug de huizen ten noorden en zuiden van Sebastian Inlet die geen daken meer hadden. Alle boardwalks en trappen naar de stranden waren weggevaagd.

In geval van hurricane kan je beter de adviezen van de locals opvolgen en een veilig heenkomen zoeken.