rondreis door het westen

• marja

Hallo,

Ik ben inmiddels al aardig gevorderd met de planning van onze rondreis door het westen van amerika, maar zit nog met een paar vragen.Ik hoop dat iemand mij daar mee kan helpen. Het voorlopige schema is als volgt:

1 vertrek amsterdam- aankomst la

2 LA, auto halen,wat sightseeing en uitrusten

3 LA, pretpark

4 LA, sightseeing

5 LA- San Diego

6 San Diego- Palm Springs

7 Palm Springs-Laughlin

8 Laughlin- Grand Canyon

9 Grand Canyon

10 Grand Canyon- Monument Valley

11 Monument Valley-Lake Powell

12 Lake Powell- Bryce Canyon

13 Bryce Canyon

14 Bryce Canyon- Las Vegas

15 Las Vegas

16 Las Vegas- Death Valley

17 Death Valley-Yosemite

18 Yosemite

19 Yosemite- San Francisco

20 San Francisco

21 San Francisco

22 San Francisco- Monterey/Carmel

23 Carmel- Ventura

24 Ventura- LA, in de avond vlucht naar Amsterdam

Ik heb de volgende vragen: Is San Diego de moeite waard of kan ik dat overslaan?

Is Laughlin iets of is het interessanter om naar Phoenix/ Scottsdale te gaan?

Is het leuk en de prijs waard om in de Grand Canyon zelf te overnachten en is een helikopter vlucht leuk? Kan je die het beste daar bespreken of hier al boeken? Ik begrijp dat het een persoonlijke keus is hoe je een reis indeelt, maar omdat wij er nog nooit geweest zijn en niet weten hoe snel je bepaalde afstanden kan doen, heb ik dus wat brochures gevolgd. Mede omdat we met een kind van 10 reizen willen we ook hier en daar wat rustmomenten en ik wil ook liever iets overslaan en de rest goed bekijken dan als een stel “Japanners” rondreizen.

Alvast bedankt voor reacties.

• Ada

Op zich ziet het schema er prima uit, met af en toe een rustige dag ter plaatse.

Als je naar bijv. Sea World wilt, dan moet je naar San Diego rijden. Ga je er alleen heen om te overnachten, dan kan je het overslaan. Het is een leuke stad, maar je ziet ook LA en San Fracnisco al.

Te overwegen valt dan om vanuit LA meteen naar Palm Springs te rijden.

(Tip: rij als mooi alternatief de Palm to Pines Hwy v.a. Banning via Palm Desert naar P. Springs)>

In PS kan je eventueel een mooie tocht per kabelbaan de berg opnemen.

http://www.pstramway.com/

De kabine draait rond tijdens het naar boven en beneden gaan, heel bijzonder.

Vanuit PS is het interessanter om naar Sedona te rijden en daar dan 2 nachten te slapen.

Sedona is een leuk klein stadje midden tussen rode rotsen. Leuk voor je zoon is een bezoek aan Slide Rock, een rivier die over de rotsen als een glijbaan gaat. Wel koud, maar toch leuk en vooral erg mooi.

http://www.pr.state.az.us/Parks/parkhtml/sliderock.html

Ook worden er Jeeptours georganisserd, moet je even naar de kleine airport rijden voor een mooi uitzicht op de stad. Ook interessant is de modern kapel in de bergen, vlak voor je de stad inrijdt.

http://www.visitsedona.com/

Bovendien zit je nu niet zover van de Gr.Canyon af.

Voor overnachting aan de Gr. Canyon kijken op www.xanterra.com, die hebben de hotels e.d. in handen. Anders kan je in Tusayan overnachten.

Laughlin is wat vergane glorie en je ziet Las Vegas nog, dat veel interessanter is.

Scottsdale is lekker om in die tijd van het jaar lui aan een zwembad te hangen, maar ligt eigenlijk iets buiten de route. In de zomer is er weinig te doen.

• Peter H.

Het is een interessante route, wel wat veel, maar moet te doen zijn. San Diego zelf is niet zo interessant, maar ze hebben er een schitterende dierentuin. Palm springs is totaal niet interessant. Kun je beter overslaan. Ik zou op sommige plekken iets langer blijven hangen, bijv. Las Vegas en Grand Canyon. Daar is meer te zien dan in Palm Springs. Carmel is een schitterend plaatsje en Monterrey ook, kun je best 2 dagen blijven. Vergeet niet onderweg van Carmel naar LA een bezoek te brengen aan Hearst Castle. Dat is echt de moeite waard, maar daar wel voor reserveren. Kan telefonisch met je credit card. Je vergeet wat te melden rond Tucson, of kom je daar niet. Daar heb je een prachtig wild west dorp en je hebt er ook het grootste vliegtuigmuseum ter wereld, met wel 5000 vliegtuigen in de open lucht. En niet te vergeten Sedona. Misschien moet je toch je route hier en daar herzien.

• Theo

1 dag san diego is omweg niet waard (er is zoveel mooiers te zien), denk eens aan

1 vertrek amsterdam- aankomst la

2 LA, auto halen,wat sightseeing en uitrusten

3 LA, pretpark

4 LA, sightseeing

5 LA- Las Vegas

6 Las Vegas

7 Las Vegas- Grand Canyon

8 Grand Canyon

9 Grand Canyon-Lake Powell

10 Lake Powell-Monument Valley

11 Monument Valley-Moab

12 Moab

13 Moab

14 Moab-Bryce Canyon

15 Bryce Canyon

16 Bryce Canyon- Death Valley

17 Death Valley-Yosemite

18 Yosemite

19 Yosemite- San Francisco

20 San Francisco

21 San Francisco

22 San Francisco- Monterey/Carmel

23 Carmel- Ventura

24 Ventura- LA, in de avond vlucht naar Amsterdam

is wel een stuk meer KM's

of 1 dag minder in moab en 1 langer in yosemite

of na grand canyon eerst monument valley, lake powel naar bryce, dus moab missen maar meer dagen op route doorbrengen

• Theo

aanvulling;

Zeker met kind er bij,

Niet elke dag “lang” verplaatsen.

Zwembad bij hotel/motel/camping.

Luisterboek voor onderweg.

voor ons nog 3mnd en 2 dgn voor USA zuidwest

http://www.borghstijn.info/

• john (nl)

Antelope canyon in Page mischien….

• evelien

He hallo,

Mooie rondreis maar Moab is best leuk om Arches nationalpark te bezichtigen en je kan daar ook raften of op een quad rijden maar Antilope Canyon is ook erg mooi om te zien.

Wij zelf hebben overnacht in de Norh-Rim van de Grand-canyon en erg veel wilde dieren daar gezien en de Grand-Canyon is gewoon schitterend. Wij hadden een huisje gehuurd via Xanterra.

Palm Springs die zou ik overslaan dat is niet echt veel. En Scotsdale ook niet echt is meer om te relaxen maar voor als je op doorreis bent kan het best voor 1 nacht.

Succes met het verder plannen

Evelien

• marja

Beste Ada, Peter, Theo,John en Evelien,

Dank voor jullie reacties. San Diego en Palm Springs laat ik vervallen ,ik ben er nog niet helemaal uit of we Moab in het reisprogramma opnemen. Het lijkt me ook fijn om af en toe wat rust in de reis te hebben .Ik weet zeker dat onze reis fantastisch wordt mede dankzij jullie reacties en tips. Groet, Marja

• Ella

Het valt me op dat veel mensen aangeven dat Palm Springs niet de moeite waard is (ook in andere topics) maar is er dan echt niets te doen? Ik dacht altijd dat het juist een mooi relax-stel was waar je veel kunt shoppen. Verder dacht ik dat het net zoiets is als Beverly Hills oid waar veel sterren mooie huizen hebben.

• Ada

Palm Springs is een aardig stadje, dat goed verzorgd is met inderdaad mooie huizen. In de zomer liggen de hotelprijzen in verhouding laag, winter is hoogseizoen. Overigens i het aangrenzend Palm Desert niet zoiets.

In de zomer zijn er niet veel aktiviteiten, laagseizoen en erg warm.

Wel interessant is het om via de toer. route via Banning en Idylwild heen te rijden. Ook de kabelbaan die de bergen opgaat is bijzonder.

Verder kan je er redelijk goed winkelen, (Mall in Palm Desert en El Paseo) en vooral in de zomer lui aan een zwembad hangen.Als rustplaats in een druk schema is het zeker aan te raden.

Verder zie je die VIP's echt niet rondlopen, die blijven in hun airco huizen.