overstappen/bagage

• garritp

hallo prikkers.

we gaan in juni naar de vs,we moeten naar NY.maar hebben een tussenstop in WASHINGTON.

hoe zit het met je bagage qua controle,zie je deze pas in NY terug voor controle,of wordt deze in WASHINGTON uitgeladen voor controle ,en moet deze weer worden ingechekt voor de volgende vlucht naar NY

hoe gaat dit in de vs.

het is voor mij voor het eerst dat ik naar de vs vlieg,hoe beter ik ben voorbereid ,hoe meer ik kan genieten van de vs.

garrit.

• Ada

Je moet de bagage door laten labelen naar je eindbestemming op Schiphol, dus tot NY.

In Washington moet je de bagage wel eerst weer ophalen, hiermee door de douane, paspoortcontrole e.d. en meteen daarna zie je een Transferdesk. Daar geef je het weer af.

Op de terugreis hoeft dat niet, dan geef je het af en zie je alles pas in Amsterdam weer terug.

• Martin E. van Doornik

Ik heb vaak naar Amerika gevlogen, soms met tussenlandingen. Bijvoorbeeld Schiphol – Parijs Orly – Boston Logan – Washington National Airport. Bagage en fiets gingen mee. Allemaal gelabeld met de eindbestemming. Tijdens de tussenlandingen hoefde ik niets te doen. Alles werd naar de aansluitende vliegtuigen doorgegeven. Alleen wel je paspoort met visum en het vragenformulier voor the customs (in het vliegtuig ingevuld) tonen na de landing op Amerikaans grondgebied, Boston dus.

Ook bij de vlucht van Schiphol – Chicago O'Hare – St. Louis Lambert Airport en later van Schiphol – New York JFK – San Francisco gebeurden hetzelfde.

In één geval was de grondpersoneel op Buffalo Airport mijn fietstas “vergeten” en die vloog zonder eigenaar door naar Chicago O'Hare en hij werd door de zeer hulpvaardige Amerikanen “teruggebeld”. Wat een service.

• Gerrit

Dan ben jij waarschijnlijk de enige die dat meemaakt.

Wij (en vele andere amerikagangers) zijn al talloze malen heen en weer gevlogen en konden bij iedere POE gewoon de koffers van de band halen en na customs weer op de volgende band gooien.

Wat doen we fout ???

• Ada

Volgens de amerikaanse wet moet iedereen die de VS inkomt, op de 1e landingsplaats altijd de bagage even ophalen, daar de paspoortcontrole etc. doen en danr de bagage weer afgeven.

Misschien is Martin dat even vergeten?

Dit geldt alleen op de heenreis zoals vermeld.

• Cees

Ja, Martin, vertel

• Ceetje

Ik was ook stomverbaasd toen ik het verhaal van Martin las. Wij moeten ook altijd zelf de koffers pakken en wat verder op weer inleveren.

• Cees

Denk dat Martin nu persoonlijk in de USA aan het checken is hoe het werkt, want we horen al even niks meer van 'm. :-)

• Martin E. van Doornik

Excuses dat ik wat stil was, wegens zware klussen in mijn tuin thuis (sloop oude tuinschuur). Dus mijn PC een tijdje niet gebruikt. Jullie hebben gelijk, ik herinner me opeens weer dat ik de bagage wel van de claim heb gehaald bij de eerste landingen in Amerika, het was tenslotte lang geleden in de jaren ‘70 en ’80. Ik vloog bijv. met PanAm en TWA in mooie 707's. Maar daarna ging alles door tijdens tussenlandingen bij domestic flights.

• Cees

PanAm en TWA, da's inderdaad al even geleden.

De 707 trouwens ook.

Succes met je werkzaamheden in de tuin.