L.A. Tips

• Linda

Ik heb in maart een overstap in Los Angeles en nu heb ik 3 dagen tussen mijn vluchten om LA te bezoeken. Ik neem aan dat dit niet genoeg is om alles te zien, daarom vroeg ik me af wat de leukste dingen / wijken zijn die je echt gezien móet hebben (in slechts 3 dagen tijd).

Dus wat zijn de absolute hoogtepunten??

groetjes,

Linda.

• atie

Via internet is er voldoende te vinden. Maar 1 van de leukste wijken is Little Tokyo, hier kun je heerlijk Japans eten voor weinig geld. In deze wijk is een groot parkeer terrein waar je voor $ 5,- geruime tijd kunt parkeren.

• Peter H.

Ga maar eens eten op Sunset Plaza, daar heb je veel Italiaanse restaurants. Er komen veel Hollywoodsterren lunchen en je hebt een prachtig gezicht over heel Los Angeles. Verder natuurlijk Hollywood Boulevard, met de sterren, dat ligt er vlakbij, met het Chinese theater met de handafdrukken van sterren, Santa Monica en Venice en Universal studio´s, een soort pretpark met de decors uit bekende films, alleen daarvoor heb je al een dag nodig. Bedenk wel, LA is zo groot als half Nederland, dus de afstanden zijn enorm. Wel een auto huren daar, het openbaar vervoer is niet zo goed.

• Peter H.

In aanvulling nog wat. Een bezoek aan Rodeo Drive, de duurste winkelstraat ter wereld, een bezoek aan het warenhuis Neiman Marcus, het duurste warenhuis ter wereld. Je hoeft er niets te kopen. Typisch LA is Wilshire Boulevard, Westwood Boulevard en Pico Boulevard. Leuk is ook Melrose Boulevard, met kleine boetiekjes en restaurants, aan het eind is Melrose Place. 3 dagen is niet veel, dus je komt tijd tekort. En tenslotte een bezoek aan Beverly Hills met zijn prachtige huizen, waar de rijken wonen, daar kijk je ook je ogen uit, want zoveel paleisachtige huizen heb je nergens ter wereld. Je kunt ook nog een tour maken met een bus langs de huizen van de Hollywood sterren.

• Ada

Ik mag aannenemen dat je wel een auto huurt? Openbaar vervoer is uitermate slecht en de afstanden zijn heel groot.

Een rit langs de kust via Manhattan Beach naar Picific Palisades met een bezoek aan bijv. de glazen kapel op de heuvel.

Uiteraard de div. Hollywood straten, Beverly Hills e.d. Aardig is de Farmers market, eventueel een bezoek aan de TV studio van CBS.

Paul Getty Museum.

• reneeke

je kan ook eventueel een dag naar universal studios of disney geweldig leuke pretparken. of naar olvera street, het oudste straatje van LA helemaal mexiaans. of naar china town, santa monica pier(is baywatch opgenomen) hollywood walk of fame ook leuk afijn zat leuke dingen te doen

• Tinus

We hebben in LA (Long Beach) ook nog de Queen Mary ( ooit op één na grootste cruiseschip ter wereld) bezocht, boek dan de guided tour door de boot. Absoluut een aanrader.

• EF

de wijken Compton ,Watts,Inglewood en westHollywood zijn ook een aanrader.!

helemaal te gek als je Live een Drive-by-shooting mee mag maken .