koffers afsluiten?

• garrit

hallo allemaal.

wij gaan in juni naar amerika,maar hoe zit het nou met het afsluiten van je koffers voor de douane in de v.s.

wij hebben gewone koffers van samsonite met gewone cijfersloten,hoe veel problemen geeft dat in de vs.

om de koffers onafgesloten mee naar de vs te nemen,zit me niet echt lekker!!!!!.

we hebben naar tsa sloten zitten kijken,maar wij kunnen er geen wijs uit worden.

wie kan hier meer uitleg overgeven.

hartelijke dank voor u reactie.

garrit

• Freddy

Ga eens naar deze website

http://amerika.discussiegroep.info/index.php?topic=1941.msg17546#msg17546

http://amerika.discussiegroep.info/index.php?topic=5807.0

en tot slot deze

http://amerika.discussiegroep.info/index.php?topic=367.0

Op dit forum is al veel gediskuteerd over het al dan niet op slot doen van de koffers.

Ik zelf doe mijn koffers nooit op slot en heb op mijn 45 jarige ervaring nog nooit problemen gehad

• annemiek

Ik sluit me aan bij freddy, ga dan geen 45 jaar maar zo'n 15 jaar meerdere keren per jaar en doe de koffers ook nooit op slot, wel heb ik een kofferband om de koffer

gr annemiek

• garrit

hallo,

het is me duidelijk,niet op slot doen dus.

garrit

• Harm

nog een tip

Plak de cijfercode met tape vast en stel ze in op 0000 zodat ze tijdens de reis niet verschuiven, de duane probeert meestal 0000 gaat dit niet dan is het openbreken geblazen.

Harm

• ottoline

Hallo Garrit

Wij komen net terug uit de VS en hebben onze koffers open gelaten op de terugreis. De douane heeft kaartjes in de koffers gedaan die zijn nagekeken, alles zat er nog netjes in. Op de heenreis vanuit amsterdam hebben we in de usa een overstap gemaakt en in amsterdam de koffers laten seelen. Perfect. niks aan de hand . Kost wat geld,maar super. Ook de douane in de usa had hier geen problemen mee.

Beide mogelijkheden hebben bij ons GEEN problemen opgeleverd.

Succes OttolineHarm schreef:

>

> nog een tip

> Plak de cijfercode met tape vast en stel ze in op 0000 zodat

> ze tijdens de reis niet verschuiven, de duane probeert

> meestal 0000 gaat dit niet dan is het openbreken geblazen.

> Harm

• jan nouwels

Je kunt je koffers ook afsluiten met tie-ribs.

Niemand kan er zo maar even bij en als de douane wil controleren, knippen ze de ribs gemakkelijk door.

Jan.

• Peter H.

Ik begrijp deze hele discussie niet. Natuurlijk gaan de koffers op slot. En als de douane wil controleren, kunnen ze dat doen waar ik bij sta en dan open ik hem.

• Cees

Zo kun je in NL misschien wel tegen douaneambtenaren en veiligheidsmensen praten en tekeergaan.

Als je in de USA zit en praat op die manier tegen iemand van de TSA, de Transportation Security Administration (want DIE controleert daar je koffer bij vertrek en NIET de douane) dan vrees ik dat je voorlopig nog wel enige tijd in de USA zult moeten doorbrengen.

• Nell

Natuurlijk gaan de koffers niet op slot. Dit is al jaren de regel en wordt op Schiphol je wel duidelijk gemaakt bij het inchecken.

NIET op slot doen, je kan kiezen voor sealen zoals al gezegd, openlaten met een kofferband voor het onverwacht openschieten, eventuele cijfersloten afplakken voor per ongeluk verschuiven van de codes, of speciale TSA sloten aanschaffen bij een kofferwinkel of op het vliegveld. Deze sloten kan TSA met een speciale apparaat openmaken en weer dicht.

Wij hadden in 2004 ook zoiets van nee dat doen wij dus niet, maar toen is alles gewoon opengeknipt door de TSA en vervolgens lag de halve koffer op de bagageband……

Vanaf die tijd hebben wij tijdens al onze reizen alles opengelaten en een band voor de stevigheid erom heen gedaan.