info omgeving seattle

• Ann B.

Beste Bel,

Ik zal hier ook proberen je wat antwoorden te geven. Als je kan, neem dan een 10 dagen extra erbij…dan heb je wat meer tijd om dingen te zien en te doen. Maar met een week kom je ook wel toe! ;)

a) Route 1: Als je absoluut grizzlies wil zien dan zal je daar inderdaad voor naar Vancouver Island kunnen gaan. Laat mij ervan uit gaan dat je 7 dagen hebt. Je kan dan een route doen als volgt:

Dag 1: Seattle, USA - Vancouver, Canada –> een 225km en 2 1/2 tot 3 uren rijden. Bezoekje aan Vancouver

Dag 2: Vancouver - Telegraph Cove (Vancouver Island) –> de volledige trip is een 400km en rond de 5 - 6 uren reistijd (een ferry trip van anderhalf uur inbegrepen). Je neemt de ferry in Horseshoe Bay (West Vancouver) naar Nanaimo (Vancouver Island). De auto gaat mee op de veerboot en dan vanaf Nanaimo ga je richting Telegraph Cove. Hier kan je een hele dag voor uitnemen.

Dag 3 en 4: Telegraph Cove en omgeving. Boek hier een Bear Watching trip met Tiderip wat een hele dag in beslag neemt…het is wel vrij duur maar echt wel de moeite! Zij brengen je “up close and personal” met deze prachtige beren en dat in het wild: http://www.tiderip.com/tours.html

Dag 5: Trip terug naar Seattle, maar deze keer misschien via Victoria. Rij van Telegraph Cove naar Victoria wat een 460km is en een 5-6 uren rijden. Verblijf in Victoria.

Dag 6: Neem de ferry van Victoria naar Port Angeles (USA) en bezoek daar Hurricane Ridge (Olympic National Park). Van daaruit kan je dan rijden naar bijvoorbeeld Bainbridge Island (een 120km en een 1 uur en 45 min. rijden) waar je dan de ferry neemt naar Seattle.

Dag 7: Dagje Seattle.

Route 2: Als je graag wat natuur wil zien en ook wel wat kans hebt op wildlife (niet direct beren, maar wel herten enzo) dan kan je ook van Seattle een ferry nemen richting de Olympic Peninsula en een rondje doen door Olympic National Park. Dit is een schitterend park waar wij vorig jaar in augustus zijn geweest en echt van genoten hebben! Een rondje Olympic National Park is goed te doen in een week.

Verder zijn er nog verschillende dingen die je kan doen, maar ik weet niet precies wat je het liefste wil zien en doen.

b) Ja, je kan zeker hotels zelf boeken via internet. Soms kan je ook gaan voor motels of Bed & Breakfast…deze zijn meestal wat goedkoper dan de hotels. Er zijn vele websites waar je informatie kan vinden. Gewoon wat googlelen en je vindt er zo een deel.

c) Ja, je mag met een huurwagen de grens over en Canada binnen rijden.

Veel succes met het uitvissen van een route of de dingen die je wil zien!

Groetjes uit Vancouver,

Ann :)

PS: Als je nog vragen hebt, mag je me altijd contacteren op abadjura@gmail.com

http://anninbc.spaces.live.com

• eric

Hoi Ann ,

heel goed , eerst proberen om ze naar Canada te halen !!! :D:D:D

Doei ,

Eric

• Ann B.

Hij heeft het toch over grizzly beren zien, ik vrees dat je die in de buurt van Seattle niet gaat vinden. Dus het dichtst bijzijnde om grizzlies of eender soort beren te zien is Vancouver Island. Kan ik niet aan doen dat dat toevallig in Canada ligt. ;):D

Maar als ik persoonlijk in Seattle zou zijn dan zou ik niet speciaal een trip Canada maken. Ik zou een week doorbrengen in Olympic National Park wat ver is van Seattle en een schitterend park is. Voor foto's kan je op de volgende pagina kijken, het gaat om album 12 tot 18: http://abadjura.myphotoalbum.com/

Vele groetjes,

• Ann B.

Ik bedoelde dus dat Olympic National Park niet ver van Seattle is! En een rondje zoals Eric aangeeft lijkt me best te doen op 1 week! Vergeet niet te stoppen aan Rialto Beach en La Push in de buurt van Forks…daar is het ook schitterend! Wij waren daar vorig jaar eind augustus voor 5 dagen!

Groetjes,