info omgeving seattle

• bel

Beste prikkers

Er is al veel over geschreven maar ik heb toch wat voor mij persoonlijk gerichte vragen.De planning is dat ik voor mijn werk 3 dagen (mei 2008) in de omgeving van seattle moet zijn.Ik wil er dan een kleine week aan vast plakken.

Ik zou graag naar het yellowstone park gaan maar dat is waarschijnlijk te ver.

a) Wie kan er wat tips geven voor een kleine rondreis (zou graag grizzleys willen zien)?

b) Is het makkelijk om via internet zelf de hotels te boeken of kun je zoiets beter door een reisorganisatie laten doen.

c) mag ik met een huurauto de grens met canada over ?

groetjes Bel.

• tallie

A, voor grizzleys kun je beter naar de dierentuin gaan, daar heb je aanzienlijk meer kans dan er 1 in het wild te ontmoeten. En voor een kleine rondreis zul je eerst moeten zeggen waar je belangstelling naar uit gaat.

B, nog makkelijker is om helemaal niets te boeken, ben je geheel vrij om te gaan en te staan waar je wil.

C, over het algemeen genomen is dat geen bezwaar, maar vraag het wel altijd even voor de zekerheid.

hatolex

• Peter H.

Grizzly beren zijn in Californie uitgestorven, wel vind je ze nog in Canada. Andere soorten beren vind je wel nog genoeg in de wouden van Noord Californie. Je vind ze in Yosemite park en ook in de wouden rond Mammoth Lake. Tijdens een wandeling door de bossen daar ontwaarden we opeens op 150 meter afstand een 3 tal bruine beren. Wegrennen is in zo´n geval gevaarlijk, dus we bleven stilstaan, tot de beren waren verdwenen. Overigens wordt het in die contreien afgeraden te picknicken langs de weg, omdat het beren aantrekt.

• tallie

Volgens mij is california niet echt in de buurt van Seattle

hatolex

• eric

Bel ,

rondom Seattle is genoeg te beleven , maar voor de Grizzly's moet je hoger , naar Canada.En dan heb je echt geen garantie dat je ze ziet….

Oke , Seattle : in een week kan je doen : Olympic N.P. , bijvoorbeeld een rondje tegen de klok in :met de pont naar Brisbane Island , Port Angeles , Forks , Kalaloch , Quinault , Olympic en dan weer terug naar Seattle. Tussendoor steeds Olympic N.P. in , , Hurricane Ridge , Hoh Rainforest , Lake Quinault , noem maar op…erg mooi , maar kan erg nat zijn….

Ook goed te doen vanuit Seattle : Mount Rainier N.P. , en ook Mt. St. Helens National Vulcanic Monument. Wel ben je dan eigenlijk afhankelijk van goed , helder weer , als het regent dan ligt bijv. Mt. St. Helens verscholen en rij je er voor niets naartoe.

Als je foto's en/of route 's wilt weten , kijk dan maar eens op onze site :

http://www.ericencarin.nl , en kies USA 2007….

PS in mei kan er nog behoorlijk wat sneeuw liggen op de hogere stukken , opletten dus of er geen wegen afgesloten zijn….Afhankelijk of het veel regent deze winter , kan ook dat tot ver in het voorjaar problemen geven ; begin 2007 was best een probleem…

Veel plezier ,

Eric

• Martin

Als je echt beren wilt zien dan is dat lastig in mei, want ze zijn dan moeilijker te traceren (geen zalmtrek b.v.). Het beste kun je gaan naar Vancouver Island, schuin boven Seattle. Met de veerboot ben je er snel.

Op Vancouver island kun je berentochten maken (dwz betaald), bv in Tofino of door te boeken in de www.knightinletlodge.com . Wel duur maar inclusief eten, drinken en excursies.

Vanuit Seattle is Olympic NP, via Mount St. Helens en Olympic NP terug naar Seattle ook mooi voor een week. Olympic kan wel dicht zijn door sneeuw in mei.

Seattle zelf is ook wel leuk om een dag te spenderen. Op de San Juan eilanden (of vanuit Victoria op Vancouver Island) kun je ook Orca-tochten boeken.

• Cees

Heb je iets met, of ben je liefhebber van, vliegtuigen ?

Bezoek dan de Boeing fabriek in Everett, ten noorden van Seattle.

• bel

Zo dat is genoeg voor een hele maand !!!!!

Bedankt aan een ieder die de moeite heeft genomen om te reageren

ik ga eens effe puzzelen

• Antony

Of naar Lynden, het meest Hollandse plaatsje van de hele USA. Ligt op de grens met Canada. Hebben ze een echt postkantoor ipv een postoffice. En een molen. En 500 kerken.

• bert

je kunt ook van Seattle naar Omak rijden. op zich is dit een hele mooier route. je komt nog door een heel stuk indianen reservaat. erg mooi

en idd mount rainier is ook heel mooi om te doen.

en vergeet niet te shoppen nu het zo voordelig is