rondreis okay?

• Ella

Hallo,

Wij gaan september een rondreis maken door voornamelijk Californie. Wij willen het rustig aan doen (dus als we een dag veel hebben gereden, de volgende dag niet). Zouden jullie de reis willen bekijken en wellicht ons in tips voorzien om bepaalde plaatsen misschien toch over te slaan of wellicht anders te rijden

Met name dag 6 t/m dag 8 twijfel ik of het een goede route is. Wij willen dat wel allemaal zien maar ik weet niet waar ik Yosemite NP moet inrijden en waar weer uit (handigste route). Graag ook tips voor plaatsen om te overnachten. Alvast dank voor het lezen.

Oh ja in SF gebruiken we geen auto. We huren de auto pas vanaf dag 3 en leveren hem bij binnenkomst meteen weer in.

Dag 1 Aankomst San Francisco

Dag 2 San Francisco

Dag 3 San Francisco – Napa Valley/Sacramento

Dag 4 Sacramento – South Lake Tahoe

Dag 5 South Lake Tahoe

Dag 6 South Lake Tahoe – Yosemite National Park

Dag 7 Yosemite NP-Mammoth Lakes

Dag 8 ML/Bishop- Las Vegas

Dag 9 Las Vegas

Dag 10 Las Vegas - Grand Canyon

Dag 11 Grand Canyon – Joshua Tree NP – Palm Springs

Dag 12 Palm Springs

Dag 13 Palm Springs – Los Angeles

Dag 14 Los Angeles

Dag 15 Santa Monica

Dag 16 Santa Monica - Monterey

Dag 17 Monterey- San Francisco

Dag 18 San Francisco

Dag 19/20 SF/ Amsterdam

• Ada

S Lake Tahoe naar Yosemite is een vrij lange rit en je hebt eigenlijk te weinig tijd voor Yosemite.

Ik raad je aan Mammoth Lake te laten vallen en daarvoor een extra dag Yosemite te doen. Dan heb je tijd voor een wandeling, een bezoek aan bijv. in het zuiden aan de Sequioabomen bij Wawona en ook (Echt een must) de rit naar Glacier Pt.

Las Vegas-Gr. Canyon is ook weer een lange rit en je hebt erg weinig tijd over om de Gr. Canyon te bezoeken.

Het wordt eentonig, ook de rit Gr.Canyon-Yoshua Tree e.d. een lange dag.

Die extra dag P.Springs zou ik aan de Canyon invullen.

Te overwegen valt om bijv. in Lake Tahoe te laten vallen en die dag ergens anders als extra dag op te nemen.

• Et

Wij hebben bijna exact dezelfde reis gemaakt. Ik sluit me aan bij Ada, voor Yosemite zou ik een dag extra uittrekken. Ook zou ik bij de Grand Canyon 1 dag langer blijven om op je gemak het park te kunnen bekijken. Tip: overnachten in Williams, is een leuk plaatsje op 1 uurtje rijden vanaf Grand Canyon. In Montery zou ik niet overnachten, kun je gemakkelijk bezichtigen vanuit Santa Monica (pak je hier meteen die dag extra weer terug). Ook zeker doen vanaf Santa Monica: 17 miles drive en een bezoekje aan Carmel, echt de moeite waard! Heel veel plezier, het is een geweldig mooi stuk van Amerika!!

• Ella

Dank voor de reacties. In Monterey wilde ik alleen overnachten en die dag de 17 mile drive doen, Carmel en Big Sur te bezoeken. Misschien moet ik het anders invullen.

Die tip om Mammoth Lake te laten vallen zal ik zeker doen en zo meer tijd te hebben in Yosemite. Lake Tahoe laat ik niet vallen want ik ga daar iemand bezoeken.

Nu nog iets verzinnen met de Grand Canyon.

Moeilijk allemaal hoor…..maar ben blij dat er hier ervaringsdeskundigen zitten.

• André

Ella,

het lijkt mij nog steeds een zeer forse reis. Ik zie dat meerdere mensen doen, maar ik snap niet waarom. Je rijdt dan zoveel voorbij.

Waarom niet nog wat rustiger. De eerste reis die wij in Californie maakten was als volgt:

Aankomst LA, naar hotel Santa Monica -11-jul

Hollywood en Santa Monica bekijken, strand, hotel Santa Monica -12-jul

Langs kustweg, overnachten in Pfeiffer Big sur state park -13-jul

Big sur en Carmel bekijken; overnachten in Pfeiffer Big Sur SP- 14-jul

kustweg vervolgen, point lobos (zeeleeuwen) en Monterrey bekijken, dan door naar New Brighton SB park voor overnachting- 15-jul

Bij Año nuevo zeeolifanten bekijken, daarna naar Anthony Chabot Oakland- 16-jul

San Francisco, overnachting Anthony Chabot Oakland - 17/20-jul

naar Colombia, overnachting Marble Quarry Colombia -21-jul

Goudzoekers streek bekijken, overnachting Marble Quarry Colombia - 22/23-jul

Naar Yosemite, overnachten in Indian Flat RV park, El Portal- 24-jul

Yosemite bekijken, overnachten in Indian Flat RV park, El Portal - 25/28-jul

Naar Los Angeles, hotel Mission Hills - 29-jul

Los Angeles, waaronder Universal studio's, overnachting Mission Hills - 30-jul/1-aug

Achteraf bezien hadden we met name rondom Monterrey al teveel haast gemaakt.

Daar hadden wij 2 dagen meer over moeten doen.

Voor je het weet doe je het equivalent van ‘ europe in een week’ .

Wij hebben nog 2 reizen in de usa gemaakt:

26 juni 28 juni San Francisco

28 juni 2 juli Manresa State Beach (Camping)

2 juli 6 juli Sequioa National Park

6 juli 7 juli Palm Springs

7 juli 10 juli Joshua Tree NP

10 juli 15 juli San Diego (incl. bezoekje mexico)

15 juli 19 juli Los Angeles

en

11 aug 16 aug New York

16 aug 19 aug Bryce Canyon National Park

19 aug 22 aug Grand Canyon National Park

22 aug 26 aug Page/ Lake Powell

26 aug 29 aug Zion National Park

29 aug 1 sep Las Vegas

en dit zijn programma's die echt druk zat zijn. Tenzij je echt van autorijden houdt en daar veel uit haalt.

In ieder geval: veel plezier