Boattour Everglades???

• Femke

In April ga ik van New York naar Miami rijden en uiteraard ook naar de Everglades toe. Graag wil ik een boat tour maken door het park. Op de site www.nps.gov kan ik wel zien dat het kan, maar niet of je moet reserveren en wat het ongeveer kost.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Of leuke tips?

Alvast bedankt Gr femke

• Peter H.

Je hoeft niet te reserveren. Gewoon er heen rijden en op verschillende punten zie je de propellerboten, waarmee je een rondvaart kunt maken. Is wel een belevenis, want je gaat wel 120 km. per uur. Meestal worden de boten bestuurd door de indianen die daar wonen. De prijs weet ik niet meer, maar viel best mee.

• stan

Neem herriestoppers mee. Maakt hels kabaal!

• Et

Reserveren is niet nodig, je kunt op heel veel plaatsen een boottour doen (propellor). Het is zeker een belevenis, maar verwacht niet veel dieren (mn. vogels en alligators) te zien: door de herrie gaat alles weg. Ook is het bijzonder slecht voor het milieu. Desalniettemin wel erg leuk om een keertje meegemaakt te hebben.

• Femke

Bedankt voor jullie reacties!

• ottoline

Hallo Femke.

Wij waren in November in Miami en hebben de Airboat genomen bij de Miccosukkee-indianen. Op de Tramiamitrail. Helemaal geweldig en hebben gelijk een NU onbewoond gebiedje van de Miccosukkee-indianen bezocht die daar leefde tot 1860. Erg leuk en werden dus door afstammelingen van die stam ook rondgeleid.

Deze indianen hebben ook een bezoekscentrum wat wij geweldig vonden om daar te zijn. De airboat kostte 10 us dollar voor 45 minuten .

Succes en veel plezier Ottoline

• Ben

En je mond dicht houden. Anders kom je met een mond vol vliegen aan. ;-)