Stempel Libië in Paspoort

• Sunny

Goedendag,

Misschien dat jullie mij een eindje op weg kunnen helpen…

Mijn werkgever gaat volgende week voor een aantal dagen naar de US. Nu is hij vorig jaar op vakantie in Libië geweest, niet echt een vakantieland bij uitstek.

Nu vraagt hij zich af of de stempels van Libië in zijn paspoort reden kunnen zijn voor vertraging, doordat zij bijvoorbeeld allerlei informatie willen hebben.

Kortom; kunnen deze stempels voor ‘problemen’ zorgen??

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand het antwoord hierop.

Alvast bedankt voor de reacties.

• Diana

Mijn man werkt in de chemische industrie, ook zo'n heet hangijzer. In onze vrije tijd reizen we veel, graag en ver. En dat is uiteraard te zien in ons paspoort, waar nogal wat “exotische” stempels instaan. Deze 2 dodelijk gevaarlijke combinaties was vorig jaar bij onze tussenlanding in Cincinnati reden voor de plaatselijke douane om ons zolang apart te zetten dat we onze vlucht naar Denver bijna hadden gemist. Op onze vragen werd geen antwoord gegeven, maar het was, gezien hun vraagstelling wel duidelijk dat het om bovenstaande redenen ging. Toen bleek dat we goed volk waren, mochten we verder. Dus vwb die stempel van Libië……het zou me niets verbazen. Denk persoonlijk wel dat het ook een beetje aan de persoon ligt die je op dat moment treft.

• Theo

Heeft me 2 uur en heel wat vragen gekost, dit mede dat een aantal data nog ten tijde van de volle boycot waren (ook toen waren er gewoon amarikaanse bedrijven werkzaam daar).

• Sunny

Dank alvast voor jullie antwoorden! Er is zeker niets aan te doen hè?

Scheelt het als je foto's van de vakantie meeneemt, zodat je aantoont dat het écht een vakantie was???

• Diana

Ik denk het niet, want wat zegt een foto nou? Maar zolang jouw baas niets te vebergen heeft kan er niet meer misgaan dan het vragenvuur over je heen te laten komen, áls dat vragenvuur er komt. Het hoort er nou eenmaal bij anno 2008…….

Hij kan ook een nieuw paspoort aanvragen zodat hij van die stempel verlost is.. 8-)