Boeken via nwa.com <> klm.nl?

• Rob

Maakt het wat uit of je via www.nwa.com of www.klm.nl vluchten vanuit Amsterdam (naar Denver boekt)? Of zitten hier andere restricties aan of nog te betalen toeslagen, omdat je in principe in de VS boekt en als startpunt AMS hebt. Ik kan in de voorwaarden niets vinden hierover overigens.

(dit is vervolg op onze eerder vragen, maar aangezien dezelfde vluchten via nwa.com zo'n €100 pp goedkoper zijn…. Dit verbaast ons een beetje vanwege de verregaande samenwerking KLM en Nortwest).

Weer bedankt!

• Martin

Ik heb er ook naar zitten kijken en volgens mij zijn er weinig verschillen. Alleen de 45 euro vliegbelasting kan ik niets over terugvinden bij NWA en NWA heeft geen kinderkorting, KLM heeft dat wel (10%).

• Harm

Als je met een Amerikaanse CC betaald moet het geen probleem zijn en kun je bij NWA boeken. Betaal je met een Europese CC dan heb je grote kans dat je boeking geweigerd word en je gewoon bij KLM moet boeken.Rob schreef:

• Martin

Hoezo Europese versus Amerikaanse CC?

NWA accepteert gewoon MasterCard en Visa. Zijn de meest gebruikte, ook in Europa. Of zie je MC en Visa als Amerikaans? Is natuurlijk zo, maar op die manier zijn er nagenoeg geen Europese CCs.

• Rob

Bedankt Martin, er zit echter zeker verschil in.

Via nwa.com AMS naar Denver via Minneapolis (vluchtnrs 41, dan 49), totaalbedrag 913 dollar. Bij koers van 1.48, dus 613 euro.

Deze vluchten via klm.nl 707 euro (nog zonder nieuwe toeslag). Kunnen mijn vriendin en ik heel wat hotdogs voor eten hahahaha.

• Mitch55

Er zijn wel degelijk verschillen tussen amerikaanse en nederlandse MasterCards en Visa cards, dat heeft te maken met onder andere de kosten die afgedragen moeten worden (voor een amerikaans bedrijf is dat minder voor in amerika uitgegeven creditcards dan voor in europa uitgegeven creditcards, en andersom), en met risico's. Je ziet dat veel amerikaanse bedrijven geen niet-amerikaanse creditcards accepteren ivm frauduleuze transacties, het risico is voor die bedrijven te groot om te accepteren

• Harm

Mastercard etc zijn hetzelfde. Men kan aan de nummers van de CC het land van herkomst aflezen. Daarom kan het zijn dat een boeking met een CC uitgegeven in Nederland bij een buitenlandse Maatschappij niet geaccepteerd word, maar daar kom je vanzelf achter als je probeert te boeken.

• Martin

Hoi Rob,

Ik bedoelde weinig verschillen in voorwaarden. Prijs scheelt inderdaad behoorlijk.

Let er wel op dat de huidige dollarkoers niet gelijk is aan de wisselkoers welke ze op je CC berekenen (zal nu zo'n 1,45 zijn).

• Martin

Kan via NWA niet eens checken of het werkt want als inwoner van NL wordt je automatisch doorverwezen naar de KLM site, merk ik nu.

• Rob

gewoon niet de Nederlandse taal aanklikken ;-) bij nwa.com. Meteen vluchtbestemming invoern op hoofdsite, dan het lukt wel. Alleen als je de Nederlandse taal aanklikt, ga je naar klm.nl.

Groeten, Rob

PS als we via nwa.com boeken, laat ik hier wel even weten of het lukt met CC. Anders boeken we United (wel oudere 767's).