Overstap in USA

• Ilona

Hallo,

Jullie ervaren USA-reizigers kunnen vast mijn vraag beantwoorden…

Wij vliegen in september, na onze vakantie in Colorado, terug via Memphis naar Amsterdam. We hebben ruim de tijd om over te stappen (meer dan 5 uur), dus we zouden graag de luchthaven af willen.

Dit kan toch gewoon? Moeten we dan opnieuw die groene kaart invullen of is dit niet eens nodig?

Bedankt voor jullie reacties.

Groeten, Ilona

• Theo

Ik denk (maar wie ben ik) dat je je pas in Memphis in het systeem afmeld. Dus niet in Denver. Wij vliegen terug met tussenstop in Atlanta en was van plan om daar ons in het systeem af te melden. Let wel, weggaan is een stuk minder (lees niet) gecontroleerd dan binnen komen.

• dian

Lijkt mij niet handig.

Voor dat je de douanu heb gehad dan ben je zo al een uur verder en dan wat wil je dan?

Het vliegveld ligt ook niet zo dicht bij dan moet je een taxi nemen en voor dat je dat allemaal heb geregeld dan moet je er al weer op tijd op het vliegveld zijn een paar uur van te voren moet je er toch wel zijn.

Groeten,

Dian

• reneeke

maak je geen zorgen je blijft achter het douanegebied en daar zijn heel veel winkels barretjes etc. en bovendien de controle op binnenkomst is veel zwaarder dan weggaan