Camera invoeren na inruil

• jojo

Stel dat ik mijn camera in de states inruil en een nieuwe koop,

hoe zit het dan met invoerrechten?

ik koop een camera van $ 300,- en krijg $ 150,- inruil

Wat doet de douane hiermee??

• Antony

Niks, als de nieuwe regel is dat je rond de 450 Euro belastingvrij mag invoeren. Maar je kan altijd proberen om slapende honden wakker te maken.

• Theo

Zeker nooit geen complete “nieuwe” verpakkingen mee terugnemen. Als ze dit tegenkomen hang je voor bijna 100% (zeker bij die zeikerds van de Douane hier in Holland).

• tallie

Is die regel al ingevoerd……………..?????

hatolex

• Theo

Donderdag, 10 januari 2008

Reizigers kunnen vanaf 1 december dit jaar meer goederen belastingvrij de Europese Unie invoeren. Dat heeft staatssecretaris Jan Kees de Jager (Financiën) woensdag bekendgemaakt.

De grens gaat omhoog van 175 naar 430 euro voor invoer per vliegtuig of schip. Over land mag maximaal 300 euro belastingvrij naar EU-landen worden vervoerd.

• tallie

ingangdatum is volgens deze redenering 1 december a.s.

Want op 10 januari 2008 zegt de staatsecretaris dat op 1 december dit jaar (2008) de regeling ingaat

hatolex

• Antony

Hatolex,

Taalkundig heb je gelijk, nu nog wachten tot iemand de juiste regel met de exakte datum met het nieuwe bedrag gevonden heeft. Ik heb dat nog niet kunnen vinden.

• Theo

Als nederlands staatsburger hoor je de wet te kennen, alle wijzigingen daarop kan je in de staatscourant lezen.

• tallie

en daar heeft het niet ingestaan…………………

hatolex

• Maria

Hatolex,

jij weet hoe ik over aangeven denk !! gewoon meenemen , er is geen hond die er naar kijkt op de luchthaven, ze hebben wel wat anders te doen dan naar camara,s te kijken (*_*)