vliegveld Denver

• Etti

Hoi,

wij gaan in 30 augustus naar Denver en ik heb nu een paar vraagjes:

1. Hoelang doe je erover om van het vliegveld in de stad te komen

2. Is het gemakkelijk om met openbaar vervoer in de stad te komen? Wij willen dit doen om vervolgens weer na 3 dagen met het OV terug te gaan naar het vliegveld en dan pas de huurauto op te pakken.

3.Het weekend dat wij landen zijn er feesten in Denver (Taste of Colorado). Zijn er dan nog wel hotels te krijgen?

Alle info en tips zijn welkom!

• Bimmer E46

1. Luchthaven van Denver is heel erg groot, maar wel een prettig vliegveld. Je moet met een gratis shuttlebus naar jouw gekozen autoverhuurbedrijf. Vanaf daar is het niet heel erg lang naar Denver zelf. Denk aan een half uur of misschien wel 3 kwartier ofzo. Ligt aan waar je moet wezen, Denver is namelijk groot!

2. Geen ervaring mee, maar nemen jullie geen huurauto dan? Er zal vast wel een bus rijden naar Denver, anders moet je de taxi pakken ofzo.

3. Je hebt zat tijd om een hotel van te voren te boeken, dus daar zou ik me niet druk over maken. Het is sowieso raadzaam om de eerste nacht van te voren te boeken, je moet namelijk een verblijfadres invullen op het formulier van de douane. De meeste mensen vullen daarbij de gegevens in van de eerste nacht van het hotel.

• frank

ben er 2x geweest op denver airport, vind het zelf het mooiste vliegveld wat ik gezien heb. Een auto huren is duurder dar want je krijgt een naheffing van het verhuurmaatschappij belastingen buiten om de cold boeking

• Peter W

1. Hoelang doe je erover om van het vliegveld in de stad te komen

Tussen de 30 en 130 minuten. Denver is wel erg groot maar begint aan het einde van de toegamgsweg naar de Airport.

2. Wij willen dit doen om vervolgens weer na 3 dagen met het OV terug te gaan naar het vliegveld en dan pas de huurauto op te pakken.

Waarom zou je dat doen? Alle “normale” mij'n hebben meerdere vestigingen in Denver, soms zelfs in (de duurdere) hotels.

3.Het weekend dat wij landen zijn er feesten in Denver (Taste of Colorado). Zijn er dan nog wel hotels te krijgen?

Neem je favoriete hotelketen en (probeer en) maak een reservatie voor de data dat je wilt. Als het bij 5 ketens mislukt is er een probleem (en rijdt je naar Boulder)

Wij huren standaard een auto op het vliegveld en gebruiken die ook om via de supermarket naar het hotel te rijden en zeker in Denver, voor vervoer naar de musea die wij willen zien. Denver is groot!

• Ceetje

Het is sowieso prettig om je allereerste nacht vastgelegd te hebben, bovendien vragen ze bij het inchecken op Schiphol al wat je adres voor de eerste nacht is. Ik weet niet hoe groot het feest is, maar een paar jaar geleden in Cheyenne waren de Frontier days bezig en de hotelkamers werden daardoor vreselijk duur. Je kan dus beter op voorhand boeken.