huur camper verzekering

• Maria

Ondanks de VIP verzekering is de basisverzekering voor de huur camper matig te noemen, oa: eigen risiko van 750,- dollar per gebeurtenis, lage juridische verzekering, terwijl het interieur,banden,bovenkanten en onderkanten van de camper helemaal voor eigen risico en rekening komen enje niet off road mag rijden.

Mijn eigen verzekering heeft hier geen aanvullende verzekering voor.

De Europeesche Verzekering heeft voor bovenstaande een verzekering bedacht a Euro 12,5 per dag, (20*12,5=Euro 250,-) nogal duur. ? (*_*) , het eigen risiko is dan 250,- dollar.

Hoe lossen jullie dit voorbeeld op : het risiko maar dragen of een aanvullende verzekering afsluiten. ?.

• Antony

Voor Amerikanen zijn de autohuurprijzen laag, omdat ze de eigen verzekering kunnen gebruiken voor de huurauto. Wij hebben dat voordeel niet.

Dus een huurwagen van bv 30 dollar per dag voor een Amerikaan is voor een kaaskop nog eens gemiddeld 30 dollar extra aan verzekeringen, dus 60 per dag.

Eigen risico dragen? Wel eens gedacht dat je als onervaren camperaar met zo'n groot bakbeest gemakkelijk een tunnelzijkant of een flinke boomtak meepakt? Tel uit uw winst.

En wat maakt het uit of je voor 3 weken USA nou 10.000 of 10.500 Euro kwijt bent. Op dat bedrag is het niet veel. Goedkoop wordt dan duurkoop.

• Maria

Antony schreef:>

Eigen risico dragen? Wel eens gedacht dat je als onervaren camperaar met zo'n groot bakbeest gemakkelijk een tunnelzijkant of een flinke boomtak meepakt? Tel uit uw winst. En wat maakt het uit of je voor 3 weken USA nou 10.000 of

10.500 Euro kwijt bent. Op dat bedrag is het niet veel. Goedkoop wordt dan duurkoop.

Bedankt voor het advies ,dat levert veel perspectieven op voor de besluitvorming.

Hoe vaak heb jijn aanrijdingen gehad ?

• Antony

Door op de verkeerde zaken te bezuinigen kan je voor de rest van je leven failliet zijn. Is dat die paar verzekeringscenten waard?

Op jouw manier kan ik vragen: Hoe vaak is je wagen uitgebrand of je huis?

In Glacier Park heb ik op The Going to the Sunroad een reusachtige boom op een huurwagen zien storten: total loss. Op Sanibal Island reed een truck het voorwiel van mijn geparkeerde huurwagen plat. In Tampa kreeg ik in het donker een huurwagen mee met een lekke band en dat reed niet zo prettig in de nacht. In Montana belandde ik in een ziekenhuis middels 2 ambulances; kreeg onmiddellijk een hartcatheterisatie. Kosten ambulances: meer dan 1000 dollar. Kosten ingreep: 38.000 dollar. Resultaat: 4 artsen stelden een verkeerde diagnose. Huisarts kwam er later achter dat mijn tussenribspieren verstijfd waren vanwege het slapen in de bergen bij temperaturen onder nul.

En ik neem altijd goede verzekeringen, dus financieel geen probleem. En ik ben reizigers tegengekomen die onverzekerd (afgezien van het verplichte) de weg opgingen met een huurwagen of huurcamper. Tsja Maria, je houdt inderdaad een paar dollar in je zak en als je dat doen wilt, moet je het zeker niet laten.

• Maria

natuurlijk sluit ik verzekeringen af,gezien jouw waslijst van accidenten is het noodzakelijk ook nog (*_*)