rondje florida

• robert

Hallo iedereen ik heb nou een al paar ideetjes over een rondje florida ik heb 2 redelijk goede routes wij gaan de laatste week van aug en de eerste twee van september heb iemand nog sugesties over een route of wat je niet mag missen.

het eenigste wat ik nog niet heb is een slaapplek in flamingo iedereen zeg dat je daar niets heb is dat zo of kwekken ze uit hun nek

• Antony

Heeeeel veeeeeel gras om op te slapen.

• Peter H.

Rond Miami is interessant te bezoeken the alligator farm en het Monkey Park en nog diverse attractieparken, rond Orlando heb je eveneens de grote attractieparken als Disneyworld en Epcot, o ja ook nog Universal park, vanuit Orlando kun je naar Cape Kennedy en San Augustin, leuk ouderwets plaatsje. Ik zou zeggen, blijf op elke plek een aantal dagen en bezoek dan al de interessante plekken voordat je weer verder trekt. In the Everglades is het interessant om enkele indianendorpen te bezoeken en een rondvaart te maken met die propellerboten. Met 120 km per uur door de moerassen van de Everglades. Dan kun je ook nog indianen bezoeken die worstelen met alligators. Hun kinderen hebben een baby alligator als speelkameraadje. Mijn zoontje destijds zei, pa, ik wil ook een alligator.

• Antony

Aanvulling: op Flamingo is een campground. Twee jaar terug was ik daar en heel Flamingo was grijswit van een enorme vloedgolf van 2 meter hoogte die alles overspoeld had (hurricane!). Alles bedekt met een witte laag bagger en alle gebouwtjes rond het haventje vernield.

Er zijn daar geen cabins of motels. Die vind je in heel de Everglades niet. Het dichtste bij is in Homestead, de verarmde plaats nabij de entree.

In de Everglades zijn 2 campgrounds. Geen winkels. Bij Flamingo een winkeltje voor souvenirs en wat snacks, meer niet.

• Peter H.

Waarom zou iemand in Flamingo willen slapen? Op een uurtje rijden heb je honderden hotels in Miami Beach.