hoe lang duurt het om een visum aan te vragen en te krjgen??
bedankt.
lot
Als je echt een verblijfsvergunning wil hebben voor USA kost je dat een paar maanden.
Wij zijn er in augustus 2006 mee begonnen en 14 december 2006 hadden we het.
Wel hadden wij de versnelde procedure, werknemer van mijn man betaalde, het kost zo'n 1000 euro meer dan normaal. Normale weg is rond de 4000 euro.
Je snapt het inderdaad niet helemaal .
Als met vakantie gaat bijvoorbeeld, en je blijft niet langer dan 3 maanden en je hebt de nederlandse nationaliteit vul je in het vliegtuig een formulier in en dat is het.
Geen kosten en geen tijd.
Als je voor langere tijd gaat, dus langer dan 3 maanden, heb je een ander soort visum nodig en die situatie beschrijft Susan.
hatolex
Nog één aanvullinkje: Je moet op dat groene formuliertje (niet te verwarren met een “green card”) aangeven of je een strafblad hebt. Als dat niet zo is, dan is het geen probleem. Als je wel een strafblad hebt en je wordt gepakt, dan heb je een groot probleem. Dat is te voorkomen door van te voren een “echt” visum aan te vragen. Een aantal feiten op je strafblad zijn niet zo ernstig en dan kom je toch Amerika wel binnen. Als dat van te voren is uitgezocht is dat wel zo prettig - en daar is dat visum voor.
Helaas, die speciale visum kreeg ik cadeau van de US Embassy, omdat men heeft verwonderd dat ik veel fietsreizen door Amerika heb gemaakt (negen keer). Mijn fiets heeft zelfs tegen de gevel van het Witte Huis geparkeerd gestaan. Bij het invullen van de aanvraagformulieren zette ik de datums in van mijn vorige bezoeken aan the States en zo kwam het een en ander. Uiteraard blijft de verblijfsduur van maximaal drie maanden per reis naar Amerika nog altijd van kracht.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?