hond mee emigreren

• Iris

Ik ben op zoek naar informatie hoeo het in zijn werk gaat als ik mijn hond mee zou willen emigreren naar de US. Moet hij dan voor bepaalde tijd in quarantaine, welke documenten moeten geregeld worden etc.

Wie weet waar ik deze info kan vinden?

Alvast bedankt voor de hulp!

Iris

• Elke

Quarantaine is gelukkig niet nodig!

Heel wat info + concrete ervaringen van een aantal mensen die je voorgingen kan je hier vinden:

http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=8232&highlight=hond

http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=5909&highlight=hond

Zijn het rashonden? Als je wedstrijden met ze zou willen doen dan kan je ze in laten schrijven bij de AKC (American Kennel Club):

http://www.akc.org/

Indien je je hond momenteel rauw vlees geeft (pens), dan zal je op zoek moeten gaan naar een ander soort van voedsel want tot nu toe heb ik nog niet kunnen vinden dat dat verkrijgbaar is. Wel in Canada, maar in Amerika blijkt de regulering daarrond zo streng te zijn dat het niet mag.

• Iris

Hoi Elke bedankt voor de info. Ik heb de topics gelezen, zeer zeker interessant.

Heb je misschien ook een site waar staat dat honden die naar Amerika worden geemigreerd niet in quarantaine hoeven?

• Elke

Ik zal de vraag omkeren:

kan jij ergens op een (officiele) site (= .gov) vinden dat ze WEL in quarrantaine moeten?

Toen wij de lijst van mogelijke landen om te gaan wonen overlopen hebben, viel dus Australie af omdat onze hond daar wel in quarrantaine zou moeten gaan en dat wilden we niet.

Ik verzeker je: honden moeten niet in quarrantaine als je ze naar Amerika meeneemt.

Zie bv. ook http://www.justlanded.com/english/usa/tools/articles/moving/bringing_your_pet_to_the_us

• Christine

De kleinste hond van mijn moeder is na haar overlijden mee naar Amerika gegaan.

Niks quarantaine, gewoon z'n entingen en gezondheidsverklaring van de dierenarts.

Dit hondje is met een tante, die in Amerika woont mee gegaan. Enigste wat zij moest doen was hem bij doorgang douane, hem wassen, er was hier toen mkz en bij thuiskomst, laten onderzoeken door de dierenarts.

Dit was alles, hond is ook gewoon als handbagage meegegaan in het vliegtuig(Chihuahua).

De fokker van onze Bouvier heeft al heel wat nakomelingen in Amerika zitten.

Deze honden worden naar Schiphol gebracht(Dierenhotel) en dan in gecheckt en van daaruit met de goede vliegtuigmaatschappij naar Amerika verscheept.

Daar aangekomen worden ze door de eigenaars bij een speciale afdeling opgehaald.

Gewoon op de dag van aankomst gan ze direkt mee naar hun nieuw baasje.

Wel het vervoer van te voren regelen met de vliegtuigmaatschappij.

• Iris

Elke en Christine, bedankt voor jullie info!

• Expat

Ik heb heel veel gedoe gehad met het laten mee emigreren van 2 konijnen.Er was maar één maatschappij die ze vloog, en er moest op goed geluk een afspraak gemaakt worden met iemand die een dierenpension runde in de VS…en het bewijs van gezondheid van de dierenarts mocht maar max. een week oud zijn.

Het is zo een gedoe en geregel, ik heb daar geen bezwaar tegen maar ik snap heel goed dat mensen hun huisdieren niet laten mee emigreren.Het emigreren plus pensionverblijf van één kat en twee konijnen heeft ons alles bij elkaar $2000 gekost.

• Elke

Er is een verschil in prijs als je je dier als cargo laat vliegen of wanneer je het gewoon op dezelfde vlucht zet als die waar jij zelf op zit. (dat laatste is een stuk goedkoper, kan de helf van de prijs verschil zijn)

Waarom moesten jouw dieren nog naar een dierenpension? Had je een tijdelijk onderkomen gehuurd waar je huisdieren niet welkom waren?

Want dat is dikwijls wel even zoeken: waar zijn kleine huisdieren toegelaten…

Waar je ook rekening mee moet houden: het verschilt van streek tot streek in Amerika hoeveel huisdieren je mag houden. Soms is er een beperking tot bv. max. 2 honden/katten. Je moet dan dus niet aankomen met 2 honden + 2 katten want dat is verboden..