10 dagen denver, rapid city, yellowstone, las vegas

• Haanstra

Hallo allemaal,

Ik wil volgend jaar de volgende reis (mijn 6e alweer) gaan maken. Het globale schema ziet er als volgt uit:

dag 1, donderdag 18 september 2008: vlucht amsterdam naar Denver, met tussenstop Atlanta. Aankomst Denver 17:18 uur.

dag 2, vrijdag 19 september 2008: Denver bekijken (oa. Wings Over the Rockies Air and Space Museum), plaatsje Nederland bekijken, en 's avonds naar de honkball. (KCR vs. Ari)

dag 3, zaterdag 20 september 2008: van Denver naar Rapid City, onderweg bekijken Scotts Bluff National Monument, Carhange en mount rushmore

dag 4, zondag 21 september 2008: van Rapid City naar Buffalo, wyoming en onderweg bekijken van Bearcountry en crazy horse memorial.

Dag 5, maandag 22 september 2008: van Buffalo naar plaats ergens in Yellowstone. Nog geen plannen deze dag.

Dag 6:dinsdag 23 september 2008: Yellowstone park bekijken.

Dag 7: woensdag 24 september 2008: van Yellowstone naar Cody, binnenlands vlucht naar Las Vegas, met tussenstop in Salt Lake City. 's middags aankomst in Las Vegas, en Las Vegas bekijken.

Dag 8: donderdag 25 september 2008: Van Las Vegas Naar Death Vally en weer retour naar Las Vegas

Dag 9: vrijdag 26 september 2008: Harley Davidson huren en rondrijden rond Las Vegas.

Dag 10: zaterdag 27 september 2008: 's morgens vroeg weer terug naar Nederland, met tussenstop in NY.

Dag 11. zondag 28 september 2008: 10:45 aankomst schiphol.

6 jaar geleden ben ik al eens in Las Vegas geweest, en heb de hooverdam al bezocht. Ook de Grand Canyon heb ik al gezien.

Hebben jullie nog tips/aanvullingen/opmerkingen voor deze route.

Groet

M. Haanstra

P.s. er is nog niets geboekt.

• annemiek

Afgelopen jaar ben ik ook in Nederland geweest, stel je er aub niet teveel van voor, ik vond het tegenvallen, maar dat is persoonlijk, misschien had ik wel te hoge verwachtingen.

Het VVV waar de ‘kaart’ van nederland hangt was zo gevonden en de kaart is niet groter als een A4tje dus goed kijken waar je je punaise inprikt

Je mag dan ook in het gastenboek schrijven en dat is het zo'n beetje.

Wel de reis naar Nederland is erg mooi, als je de interstate verlaten hebt!

Veel plezier!

• Cees

Wij hebben deze zomer deze regio “gedaan”.

Misschien heb je iets aan deze tips.

Het Wings over the Rockies museum is maar 1 hangar groot, maar wel aardig.

In dit museum staan o.a. de “vliegtuigen” die gebruikt zijn in de Star War films.

Als je van vliegtuigmusea houdt moet je bij Rapid City zeker naar Ellsworth air force base.

Net buiten de poort van deze basis is een mooi museum, met meer vliegtuigen dan in Wings over the Rockies.

Er is ook een mogelijkheid voor een bustour over de basis.

Toegang is gratis.

Dag 4-5-6 en 7 zou ik anders indelen.

Ik zou Crazy Horse schrappen. Valt tegen en is verschrikkelijk commercieel.

Ik zou de overnachting in Buffalo ook schrappen om tijd te winnen voor Yellowstone.

Ik heb het dit jaar zo gedaan:

Dag 4: Van Rapid City naar Cody, ongeveer 5 – 6 uur rijden, dus als je op tijd vertrekt heb je bijna de gehele middag nog om Cody (o.a. Buffalo Bill museum) te bekijken

Overnachten in Cody

Dag 5: Van Cody via de oostelijke ingang Yellowstone inrijden en dan via de oostelijke parkroad via de Yellowstone canyon en Roosevelt via de noordelijke ingang bij Gardiner het park weer uit.

Overnachten in Gardiner.

Dag 6: Van Gardiner weer via de noordelijke ingang Yellowstone inrijden en dan over de westelijke parkroad via Mammoth hotsprings en Norris Geyser basin naar Old Faithfull en de andere geyserbasins in die buurt.

Overnachten kun je in West Yellowstone.

Je kunt dan de volgende dag, afhankelijk van de tijd die je hebt, via de zuidelijke loop of via de doorsteek naar Canyon city terug naar Cody rijden.

Als je vliegtuig op dag 7 extreem vroeg vertrekt kun je ook, inplaats van overnachten in West Yellowstone, op dag 6 al meteen terug naar Cody rijden.

(ik zou dat dan wel op dag 4 alvast reserveren, dan hoef je niet zo op tijd te letten)

Als je het op deze manier doet zie je m.i.meer van Yellowstone zonder bepaalde wegen dubbel te rijden en heb je meer dan genoeg tijd voor wandelingen.

Want vergis je niet in de grootte van Yellowstone.

Alleen die rondweg in het park is al ongeveer 200 km lang.

En dan heb ik de toegangswegen vanaf de ingangen naar die rondweg niet meegerekend.

Die “dagtocht” naar Death valley die je wil doen heb ik een aantal jaren terug ook gedaan.

't is best te doen, maar wel een teringeind rijden.

Vertrek dus, om heel Death Valley te kunnen zien, vroeg uit Las Vegas.

Wij zijn toen om 7.00 uur vertrokken en waren om 21.30 terug.

Als je in Las Vegas nog tijd hebt, rij dan ook door Valley of Fire state park.

Rij vanaf Las Vegas langs de kust van Lake Mead naar het Valley of Fire park en dan via de interstate terug naar Las Vegas.

Mooi ritje met de motor.

• Peter H.

Het ligt niet op je route, maar het mooiste luchtvaartmuseum heb je rond de stad Tucson in Arizona. Daar staan honderden militaire vliegtuigen opgesteld in de open lucht in de woestijn. Er is ook nog een binnen museum. Wat verderop staan nog enkele duizenden burger en militaire vliegtuigen opgesteld, maar ik weet niet of je die mag bezichtigen. Die zijn als het ware in de mottenballen gelegd als reserve voor de luchtmacht. Maar alleen het openlucht museum is al indrukwekkend.

• Susan mw Judith&Anouk

Hallo,

Wij hebben deze route min of meer gereden in september in 1 week.

Een hele mooie route.

Zie onze website www.familybanninkgoesamerica.nl

we starten deze reis op 25-9 t/m 2-10

Wellicht heb je er wat aan.

Susan

• haanstra

Bedankt allemaal voor de info. Ik zal er zeker mijn voordeel mee doen.

Het zal ongetwijfeld een mooie reis gaan worden; het uitzoeken ervan is al erg leuk.

Tzt zal ik deze reis ook op internet zetten, naast de andere reizen.

Groet

Menno