Hawai welk eiland ??

• Kees Zethof

Hallo,

Op exit-reizen.nl zag ik een reis 2 weken Californië en een verlenging met een week Hawai een eiland naar keuze. Lijkt me wel iets voor het voorjaar. We houden van de natuur, snorkelen en rust.

Onze vraag is. Wie heeft er al ervaringen met de eilanden Oahu, Maui Kauai en Hawai (Big Island) en weet welk eiland aan onze wensen voldoet.

Groeten en alvast bedankt.

Kees/Lucia.

• Nell

Als je naar Oahu gaat en je kiest voor Waikiki, dan ben je in het toeristische deel met het (lang niet zo grote ) Waikiki Beach. Voor een eerste kennismaking met hawaii misschien wel leuk om even sfeer te proeven en vervolgens zou ik gaan eilandhoppen.

Maar als je rust wil dan zou ik voor één van de andere eilanden kiezen. Welke ? ik heb daar zelf geen ervaring mee. Misschien kan je op allesamerika.com op het forum wat vragen stellen daar zitten de ervaringsdeskundigen :)

• Antony

http://www.amerika.prikpagina.nl/read.php?f=6&i=30654&t=30648

• Jeroen

Wij zijn geweest op Maui, Kauai en Big Island.

Maui. Heel mooi eiland, niet te druk, mooie stranden, niet te druk en je kan op sommige plaatsen vanaf het strand heel mooi snorkelen (o.a. Honolua Bay, noord west kant). Verder heb je nog de Haleakala krater en the road to Hana. Genoeg te doen dus

Kauai. Prachtige natuur, o.a. Waimea Canyon en Na pali coast. je moet wel de tijd nemen om het te verkennen. Stranden vond ik hier minder dan op Maui, maar zeker niet slecht

Big Island: actieve vulkaan, je kunt de lava zien stromen. Erg mooi om te zien. Echter weinig mooie stranden, meeste zijn lava stranden. Je hebt echter Hapuna beach aan de west kant wat wel erg mooi is.

Als je voor rust, mooie stranden en wat snorkelen gaat zou ik persoonlijk Maui kiezen.

Als je nog vragen hebt, dan stel ze maar!

• mai

Kees,

Wij gan over 2 weken naar de VS. wij gaan in 11 dagen 3 eilanden doen. Aloha Air (echt waar!) vliegt tussen de verschillende eilanden. wij “doen” 3 eilanden en dat kost nog geen 300 dollar voor 2 personen. Elk eiland heeft speciale dingen, dus wellicht kun je net als wij een combi doen.

Koop in ieder geval Hawaii van DK, daar staat echt superveel in.

• Ine

Voor rust komt Kauai het meest in aanmerking, maar je kunt daar weinig snorkelen, de stroming van de zee is op de meeste plaatsen vrij sterk. Alleen in het noorden bij Princeville (dat is een duur hotel e.d.) kan het wel. Dit strand is bekend van de film South pacific. In Kauai is de Waimea Canyon absoluut een bezoek waard.

Maui biedt wel wat mogelijkheden tot snorkelen en bovendien worden er tochten per boot naar o.a. Molokini aangeboden, een uitstekend gebied voor snorkelen.

In Kihei staan aardig wat hotels en appartementen die redelijk betaalbaar zijn. Rondom Lahaina en Kaanapali staan mooie wat duurdere hotels. Verder is de Haleakala Crater een bezoek waard, eventl. een tocht boeken waarmee je per fiets afdaalt. De rit naar hana is wereldberoemd met een bezoek aan de 7 sacred pools.

Op Big island Hawaii liggen een paar aardige snorkelgebieden rondom Kona, aan de westkust. Per huurauto of boottocht te bereiken, maar er zijn in het verleden wat incidenten met haaien geweest daar, dus goed navragen waar welk of niet. Aan de oostkant van Hilo is weinig gelegenheid tot snorkelen.

Dit eiland is bekend om de werkende vulkanen, die zeker bezoeken.

Op Oahu waar Honolulu ligt is Waikiki waanzinnig druk, maar heeft de grootste keuze aan hotels. Per auto kan je wel naar Hanauma Bay rijden, wat een van de mooiste baaien is voor snorkelen. Maar wel 's ochtend vroeg gaan, als het parkeerterrein vol is, worden er geen mensen meer toegelaten.

Verder…Hawaii is al lang geen goedkope bestemming meer…

maar haal een een boek bijv. de bibliotheek, of vraag de visitorguides aan van de eilanden via Internet.

• Lennart

Voor de rust zou ik naar Molokai gaan, en daar de trail naar Kalaupappa lopen; een erg bijzondere ervaring. Ook mooi is de HAlawa valley, zoek Kalani eens op hij heeft een fruit en bloemen “plantage ” op het land van zijn voorouders en hij neemt af en toe toeristen mee naar de Moaula Falls…

Voor het snorkelen naar Maui, gewoon vanaf het strand bij MANA KAI hotel , toen ik daar was “live” zeeschildpadden !!!!!

Kauai voor de natuur , waimea canyon en surfles bij Poipu beach nakumoi surf company

Oahu leuk voor heel even, veel te druk. Wel de moeite waard om de North shore te bezoeken met een huurautootje, vooral de golfen bij pipeline bekijken ( als ze er zijn ;)

iig veel plezier daar