Hawai welk eiland ??

• Kees Zethof

Hallo,

Op exit-reizen.nl zag ik een reis 2 weken Californië en een verlenging met een week Hawai een eiland naar keuze. Lijkt me wel iets voor het voorjaar. We houden van de natuur, snorkelen en rust.

Onze vraag is. Wie heeft er al ervaringen met de eilanden Oahu, Maui Kauai en Hawai (Big Island) en weet welk eiland aan onze wensen voldoet.

Groeten en alvast bedankt.

Kees/Lucia.

• Nell

Als je naar Oahu gaat en je kiest voor Waikiki, dan ben je in het toeristische deel met het (lang niet zo grote ) Waikiki Beach. Voor een eerste kennismaking met hawaii misschien wel leuk om even sfeer te proeven en vervolgens zou ik gaan eilandhoppen.

Maar als je rust wil dan zou ik voor één van de andere eilanden kiezen. Welke ? ik heb daar zelf geen ervaring mee. Misschien kan je op allesamerika.com op het forum wat vragen stellen daar zitten de ervaringsdeskundigen :)

• Antony

http://www.amerika.prikpagina.nl/read.php?f=6&i=30654&t=30648

• Jeroen

Wij zijn geweest op Maui, Kauai en Big Island.

Maui. Heel mooi eiland, niet te druk, mooie stranden, niet te druk en je kan op sommige plaatsen vanaf het strand heel mooi snorkelen (o.a. Honolua Bay, noord west kant). Verder heb je nog de Haleakala krater en the road to Hana. Genoeg te doen dus

Kauai. Prachtige natuur, o.a. Waimea Canyon en Na pali coast. je moet wel de tijd nemen om het te verkennen. Stranden vond ik hier minder dan op Maui, maar zeker niet slecht

Big Island: actieve vulkaan, je kunt de lava zien stromen. Erg mooi om te zien. Echter weinig mooie stranden, meeste zijn lava stranden. Je hebt echter Hapuna beach aan de west kant wat wel erg mooi is.

Als je voor rust, mooie stranden en wat snorkelen gaat zou ik persoonlijk Maui kiezen.

Als je nog vragen hebt, dan stel ze maar!

• mai

Kees,