laptop kopen in VS

• Geert

Ik ga binnenkort naar New York en net als vele anderen lijkt mij dat in ieder geval een goed moment om te profiteren van de lage dollar.

Ik heb dus wel interesse om een laptop te kopen. Weet iemand of het lastig is een laptop mee te krijgen door de douane zonder de hele toeslagen die we in NL kennen uiteraard ;-)

Ik dacht zelf aan gewoon een laptop kopen en vervolgens in een laptoptas als handbaggage meenemen. Kan lijkt mij geen probleem toch?

Groeten

• Ben

Oops…. Laat Hatolex dit maar niet horen.

• Antony

Heb je dit forum nodig om een smokkeltip aan de weet te komen? Blijf dan een stoere vent en probeer het zelf uit.

• Peter H.

Gewoon kopen en meenemen. Je kunt hem toch ook in Nederland gekocht hebben en meegenomen naar de VS.

• Ben

Precies. Toon gewoon karakter. Koop dat ding en stop hem in een notebooktas. Mocht je terug komen in Nederland en je loopt tegen de lamp, wees dan gewoon sportief en betaal. Wat niet weet wat niet deert. Blijft toch een spelletje waarbij je geluk moet hebben. Onthou wel even dat de voeding eventueel kan afwijken wat voltage betreft. Ook zit er soms een andere beelduitgang in die niet compatible is met het Europese PAL systeem. Ik doe geregeld zaken met Amerika maar ik vind persoonlijk dat het niet eens zoveel scheelt met die notebooks. Je betaald over het totaal immers “statetax” wat ook al gauw 7% is. Ga maar eens kijken op www.kelkoo.nl. Misschien dat je achteraf hier net zo goedkoop uit bent. Maar goed. Het blijft jouw keus. Succes.

• Harm

Het zou dom zijn om tegen de douane te zeggen dat je de laptop in Nederland gekocht hebt. Je moet het dan achteraf aantonen. Daarnaast zijn alle serie nummers van ingevoerde laptops fototoestellen etc. bij de douane bekent dus je kan smoezen verzinnen wat je wil. Normaal is het zo dat je het ding gewoon onder je arm mee moet nemen en doen of je neus bloed, word je gesnapt ??????. Verder zou ik nog eens nadenken over garantie en of het rendabel is om een andere voeding in Nederland aan te schaffen i.p.v. de 110V voeding.

• tallie

Nou het maakt mij niets uit, maar bedenk wel dat als je hem niet aangeeft en je wordt gepakt je een hoop geld plus je notebook kwijt bent.

Wordt het toch nog een dure notebook.

hatolex.

• mai

Wij hebben vorig jaar in de sale na thanksgiving een laptop gekocht en deze meegenomen. Onze oude laptop die we bij ons hadden is in de VS overleden. Bij de douane zijn we er zelfs tussenuit gehaald. de nieuwe laptop zat in de handbagage, maar er werd nix over gezegd. Ik denk dat het tegenwoordig al veel normaler is om met een laptop te reizen…

Gewoon doen en zien waar en of het schip strandt.

• tallie

Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Maar ALS je wordt gepakt ben je veel geld en je PPC kwijt.

hatolex

• Maria

Hatolex schreef:

>

> Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor

> de toekomst.>

> Maar ALS je wordt gepakt ben je veel geld en je PPC kwijt.>

> hatolex

Valt wel mee, een Notebook is zo normaal , daar kraait geen hond na en ook geen douane man-vrouw (*_*)