vliegen naar Denver

• Etti

In september willen wij oa. Rocky Mountains en Yellow Stone bezoeken. Onze reis begint in Denver. Nu heb ik eens zitten speuren op internet en zie dat er geen enkele rechtstreekse vlucht gaat naar Denver. Klopt dit, en heeft iemand ervaring welke vlucht dan te kiezen?

• Cees

Klopt, een aantal jaren geleden vloog Martinair nog rechtstreeks naar Denver.

Het aantal bestemmingen dat die maatschappij aanvliegt wordt echter ieder jaar minder.

Als je dan toch over moet stappen, doe dat dan in de USA.

Je kunt die overstaptijd dan “nuttig” gebruiken met door de immigratie en de douane gaan.

Bij aankomst in Denver is het dan een kwestie van koffers van de band plukken en je loopt zo naar buiten.

• Peter W

Denver? Overstappen in Detroit of Minneapolis (bij KLM / NW). Let op dat overstappen niet te lang duurt! 2 uur is zat. Alternatief is non-stop naar San Francisco

• Diana

Netti,

wij zijn dit jaar ook naar Yellowstone, Grand Teton etc. geweest. Ook vanaf Denver. Wij zijn met Delta gevlogen met een tussenlanding in Cincinnati. Wachttijd tussen beide vluchten: 1 1/2 uur. Op de terugweg (vanaf Vegas) hadden we een tussenlanding in NYC. Daar hebben we een stopover van gemaakt van 6 dagen. Misschien een tip?

• wenona

Wij gaan volgend jaar mei met British Airways via Londen naar Denver. Ten tijde van de boeking (oktober!) was dit een van de goedkopere vluchten (€ 530 incl.). Naast de prijs zijn ook de vluchttijden zeer gunstig, ‘s morgens om 11:45 uur vertrekken en ’s avonds om 18:25 uur in Denver. Na een uurtje ben je al in Londen en daar vandaan heb je een ‘rechtstreekse vlucht’. Het overstappen in Londen is even wennen omdat je met een busje naar een ander terminal vervoerd moet worden, maar wij hebben dat al 3 keer eerder gedaan en bevalt prima. De bagage wordt vanzelf doorgelabeld, dus die zie je in Denver pas weer. Het nadeel van de overstap in Amerika is dat je de bagage op moet halen en dan weer door de douane en opnieuw inchecken. Bovendien hebben we hier gelezen dat de binnenlandse vluchten in USA nogal eens vertraagd zijn of vervallen……

Joshua

• Bimmer E46

2 maanden geleden ook naar Denver gevlogen met Delta, met een gratis tussenstop van 4 dagen NY ;-)

Terugweg via Atlanta gevlogen. Denver heeft als voordeel dat deze vlucht vaak goedkoper is dan bijvoorbeeld Las Vegas ofzo.

• Loek

Met United via Chicago of Dulles. Let op als je in de wintermaanden reist dat je Chicago probeert te vermijden. Dit vliegveld is meer dicht dan open.

• mai

Vier januari aanstaande vliegen wij via DC naar Denver. Dan skien in Aspen, snowmobile in Yellowstone en dan vanaf Denver (rechtstreeks!!) naar Hawaii!

Denver kwam op mij in het verleden over op een erg prettige luchthaven! Inderdaad heb je met een 1e stop waar dan ook in ieder geval de douane enzo al achter de rug en ben je op Denver zo buiten!

ENJOY!

• Haanstra

Etti,

Ook ik wil in september naar Denver. Ik kan inderdaad ook geen rechtstreekse vlucht krijgen; alleen eentje met een tussenstop in Atlanta, met Delta.

Als je nog tips hebt voor bijzonderheden in de regio Denver, dan houdt ik mij aanbevolen.

Groet

Menno