In 2008 wil ik New York+Washington bezoeken.(plm. 2 weken.)
Wie weet hier goed te weg en wil mij “wegwijs” maken?
Graag een reactie,met dank bij voorbaat.
Willem Tromp
Ik ben in Washington DC geweest (per fiets), er valt heel veel te zien:
The White House (deel te bezichtigen, de oostkant)
The Washington Monument (166 m hoog, met lift te bestijgen)
Het Smithsonian Museum, met o.a. historische vliegtuigen (waaronder van Charles Lindbergh), raketten, enz.
The Lincoln Memorial
The Arlington Cemetery (o.a. met graf van JFK)
The Capitol met het lange park The Mall, dat tot the Lincoln Memorial uitstrekt.
En iets verderop in Virginia: Mount Vernon, het landhuis waar George Washington woonde, het is ook de voorganger van het huidige White House.
Het Fort Theater waar Abraham Lincoln werd vermoord;
kortom het is een mooie stad en deze lijst is veel te kort….
In de maand april staan de kersenbomen in de vele straten van Washington in bloei!
Ik kan Martins mening helemaal onderschrijven. Ik woon in de omgeving van Washington en als je mijn blog bezoekt (http://nederlandseamerikaan.blogspot.com) vind je daar heel wat beschrijvingen van bezienswaardigheden. Een kanttekening: Ford's Theater is voorlopig gesloten voor renovaties en het Arlington House (huis van generaal Lee in Arlington Cemetery) staat op het moment leeg om dezelfde redenen.
Hallo,
wij gaan in 2008 ook weer deze kant op, zijn erg fanatieke fietsers en hierboven lees ik dus over fietsen in Washington DC, wie weet waar er goede fietsen te huur zijn, en is het goed te doen. We hebben ook San Francisco op de fiets gedaan , ondanks de heuvleel dus DC moet ook te doen zijn maar tips zijn zeer welkom.
Hoi Petra,
bedankt, ik sla hem op bij alle te verzamelen info.
Heb je ook nog een tip over camper of auto en motels voor een reis door New England, tot nu toe hebben we altijd een camper gehuurd maar zaten we veel meer in de natuur.We komen er nu nog niet echt uit.Het gaat dus puur om het praktische, niet wat het financieel uit maakt.
En dit weet jij misschien ook, is er veel verschil in de kosten qua levensmiddelen en uit eten gaan vergelijken bij het westen. Dat hoorde ik ooit van familie, die vonden de oostkant veel duurder.
Jona
Ik had mijn eigen fiets per vliegtuig meegenomen. Het was nog in de tijd van president Nixon en ik vloog per 707 van TWA via Parijs Orly naar Boston Logan, daar overgestapt op een 727 naar Washington National Airport. Vandaaruit kon ik erg gemakkelijk naar het centrum van DC fietsen, zo dichtbij!
Ik ben al 38 jaar liefhebber van fietstochten in verre landen. Tot op heden heb ik 57 gevlogen met m'n eigen fiets aan boord. Alleen al in Amerika heb ik negen keer gefietst, voor het laatst in California in juni 1999 (tussen SF en Lake Tahoe).
Klik maar voor een foto op hieronder: http://www.mijnalbum.nl/Album=8YOSRUKM
Wat het reizen met een camper versus auto en motel betreft heb ik geen vergelijking voor je. Wij hebben nog nooit met een camper gereisd . De mensen, die ik ken, die het wel hebben gedaan in het Noordoosten huurden een auto als ze de steden in gingen.
Eerlijk gezegd heb ik niet opgemerkt, dat uit eten gaan hier zoveel zou verschillen met het westen. Maar ja, wij eten meestal in niet keten restaurants en dan is het moeilijk te vergelijken. Wat levensmiddelen betreft hangt het van het gebied af. Ik ben denk ik niet de juiste om dit te vragen, want als we op vakantie zijn letten we daar niet zo op en vergelijken dus ook niet echt (behalve de benzineprijzen, maar die vallen gewoon meteen op ).
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?