Werken in VS

• Stefan

Hallo,

ik heb even een vraag.

Is het mogelijk voor mij, als Nederlander om voor (on)bepaalde tijd te werken in de VS? Ik heb nl een meisje ontmoet en zou graag bij haar zijn voor een tijd, en in de tussentijd evt werken..

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

alvast bedankt,

Stefan

• Harm

Als je een beetje googled en bij de div. forums de zoek functie gebruikt kom je er al gauw achter dat je als toerist 3 maanden in Amerika kan verblijven. Werken is er beslist niet bij zonder greencard en social securetynummer. En die krijg je niet zo maar.

• Susan mw Judith&Anouk

Je mag niet langer dan 3 maanden in VS zijn als je geen visum hebt. Ik geef je wenig kans. Wij zijn zeker 1 jaar met de voorbereidingen bezig geweest. Dus het is niet zo van ‘hup dat gaan we even doen’.

• Harm

Stefan wil naar zijn meisje toe dus kan gewoon een ticket kopen en morgen al voor drie maanden naar Amerika gaan. Daar heb je dus geen jaar voor nodig. Hij mag er echter niet werken. Voor een langer verblijf moet bij de ambassade een visum worden aangevraagd.

Bij je meisje willen zijn is geen reden om er een te krijgen, dat is eerder een reden om je helemaal in Amerika te weigeren. Men zou kunnen denken dat je in de illegaliteit duikt en dat wil men kost wat het kost voorkomen.

• Expat

Mag ik daar nog aan toevoegen dat het absoluut niet aan te raden is om in de illegaliteit te gaan in de VS…als ze je pakken word je de VS uitgegooid en kom je er nooit meer in.

Om nog maar te zwijgen over dat je geen enkele hulp bij ziekte hebt, en geen social secyrity number (belasting nummer) inderdaad.

Hoe te leven in de VS zonder credit card is ook de vraag…

• Stefan

oke bedankt,

hier was ik al bang voor… (het is helaas geen Australie)

• Martin E. van Doornik

Heb ik ook in 1974 geprobeerd, ik heb een bloedmooi Amerikaans meisje gehad, zelfs ermee verloofd, maar na stapels papieren (internet was tenslotte nog niet uitgevonden) van instanties bestuderen en Amerikaanse bedrijven bezocht (in Keene, New Hampshire, dé filmlocatie van Jumanji), al met al was het heel moeilijk. Met lege handen terug naar Nederland gevlogen. Later is zij bij een auto ongeluk om het leven gekomen.

Misschien in jouw geval, trouwen met haar, en je kan waarschijnlijk toegelaten worden. Ik ken Nederlanders die met iemand in Amerika is getrouwd en blijven daar wonen. Een idee?

Raar land die USA, veel Mexicaanse illegalen lopen daar rond; en hardwerkende Europeanen, hó maar….

• Peter H.

De wijlen manager van Elvis Presley, colonel Parker, alias de Nederlander Dries van Cuijk , kwam in de jaren dertig illegaal de VS binnen en heeft het land sindsdien nooit meer verlaten. Dat was ook de reden dat Elvis Presley nooit buitenlandse tournees heeft gemaakt, met uitzondering van Hawaii, maar dat is ook een deel van de VS. Hoe die man het gelapt heeft en al die jaren gewoon heeft kunnen wonen en werken daar, is velen een raadsel. Het is eigenlijk iets van, als je er eenmaal binnen bent, ben je binnen, maar wellicht dat het in die tijd makkelijker was dan nu. Elk jaar worden echter 40.000 Greencards uitgeloot, zie advertenties in Nederlandse kranten. Als je zo´n greencard weet te krijgen, kun je er gewoon gaan wonen en werken.