las vegas - san fransisco

• rina

Wij gaan naar amerika en hebben u hulp nodig

we gaan met een camper in de maanden juli en augustus 2008

we starten in las vegas

ik ben nu bezig met het 1e deel van onze route las vegas - san fransico

ik heb een aantal vragen

- waar kan ik een gespecificeerde kaart krijgen van amerika

- wie weet een goede routeplanner op internet

- wie heeft tips over goede campings en waar kan ik die vinden

- tips welke route te rijden

- tips wat te bezichten

- camping voor de 1e nacht, we halen de camper op in las vegas en willen ongeveer 100 km rijden, we willen niet in las vegas blijven omdat we de reis daar ook eindigen en dan nog 3 dagen daar zijn.

Verder alle tips en overigere opmerkingen die ons van pas kunnen komen zijn van harte welkom.

Het wordt onze eerste amerika reis.

Bedankt rina

• Ada

Wordt lid van het forum op bijv. http://amerika.discussiegroep.info/

Daar zijn legio mensen die antwoord kunnen geven, meestal uit eigen ervaring.

Op www.verenigdestatenvanamerika.com is een hoofdstuk met reisverhalen, lees er daar een stel van, krijg je altijd meer inzicht over afstanden, wat wel of niet te doen/reserveren of niet e.d.

Ik reis altijd per huurauto, dus over campings kan ik je niets zeggen. Ik weet wel dat een camper in Juli en Augustus NIET door Death Valley mag rijden.

• Paul

1. Hallwag detailkaarten via www.dezwerver.nl, erg goed en aparte kaarten van steden en nat. parken (ook soms via ANWB of goede boekhandel)

2. http://maps.google.com/

3. heb ik niet (hotels en lodges geslapen, ook erg fijn!!)

4. wat wil je allemaal, heb tips genoeg

bijv. las vegas-zion-bryce-arches/moab-page/lake powell/grand canyon zuid/via las vegas naar death valley/yosemite/san francisco ca. 2 a 3 weken evt. uitbreiden met mon. valley

5. zie 4

6. zou evt. gelijk doorrijden naar Zion, afstand goed te doen maar afhenkelijk van hoelaat je aan komst en bedenk dat je 10 uur reistijd achter de kiezen hebt en niet superfit dus doe rustig aan!

Moet je persé terug naar LV? Zo ja dan kun je overwegen van SF langs de Pacific te gaan en via LA weer naar LV.

Groetjes, Paul rina schreef:

>

> Wij gaan naar amerika en hebben u hulp nodig

>

> we gaan met een camper in de maanden juli en augustus 2008

> we starten in las vegas

> ik ben nu bezig met het 1e deel van onze route las vegas -

> san fransico

>

> ik heb een aantal vragen

>

> - waar kan ik een gespecificeerde kaart krijgen van amerika

> - wie weet een goede routeplanner op internet

> - wie heeft tips over goede campings en waar kan ik die vinden

> - tips welke route te rijden

> - tips wat te bezichten

> - camping voor de 1e nacht, we halen de camper op in las

> vegas en willen ongeveer 100 km rijden, we willen niet in las

> vegas blijven omdat we de reis daar ook eindigen en dan nog 3

> dagen daar zijn.

>

> Verder alle tips en overigere opmerkingen die ons van pas

> kunnen komen zijn van harte welkom.

> Het wordt onze eerste amerika reis.

>

> Bedankt rina

• Paul

Ter aanvulling, op de kaarten van Hallwag zijn die steden en nat. parken al aangegeven dit zIjn geen aparte (lees : dure) kaarten, ik denk dat met USA Southwest heel ver komt! Bezuinig daar niet op.

Trouwens, je zult Death Valley in juli/aug moeten vergeten dat is verboden metg een camper dus je moet erom heen.

• annemiek

Ik heb zelf geen ervaring met campers maar op dit forum en andere lees ik dat je de eerste nacht altijd in bv een motel/hotel moet doorbrengen en pas vanaf dag 2 de camper mag ophalen, dit ivm de lange reistijd en het tijdverschil van 9 uur

Tips te over, wat wil je allemaal zien e.d. maar iedereen hier zal wal de nodige tips kunnen geven

veel plezier met het plannen

annemiek

• Peter W

>..een camper in Juli en Augustus NIET door Death Valley mag rijden…

>..Death Valley in juli/aug moeten vergeten dat is verboden met een camper..

Wij zijn menig maal met een camper (vroeg in de ochtend) door DV gereden. Hoe moet ik mij zo'n verbod voorstellen? Schiet er dan iemand op de banden of op ons bij de ingang van DV? Of is het gewoon “kosten man” in DV, net zo als het bij onze eigen auto zou zijn?

-route planner USA: http://www.anwb.nl/vakantie/buitenland/bestemmingen/aaa_triptik.jsp “Klik hier naar TripTik©”. Kaarten met je ANWB kaart gratis bij de AAA afhalen.

-tips wat te bezichten zijn: net zo makkelijk als advies te geven als wat jullie graag eten, zonder je te kennen.

• Gerrit

Er staat niemand “aan de grens” van DV om je tegen te houden, maar het staat wel in de regelementen (smallprint) van diverse camperverhuurders.

V.w.b. de eerste dag/nacht met de camper; ik zou hem gewoon achter de Circus Circus neerplanten en de volgende dag fris en fruitig op pad gaan.

In de camper liggen meestal boeken met tig campings en de bijbehorende routekaartjes. Die zijn niet echt duidelijk, maar geven wel ongeveer aan waar de camping zit. Fijne campings vinden wij in KOA en Good Sam. Vooral KOA(.com) heeft goede, maar wel wat duurdere camping. Op hun website kun je alvast een 10% kortingskaart aanvragen. Heb je die maar vast.

Een goedkope roadatlas is die van RandMcNally (ook online tripmaker) en dan de Wal*Mart uitvoering. Voor weing te koop bij iedere Wal*mart.

• hetty

Bedenk dat je een hele reis achter de rus hebt, waarschijnlijk met overstap, dus ik denk dat je zo'n 15 uur gereist hebt. Meestal kom je s'avonds in LV aan, de camper ophalen neemt zeker ook wel wat tijd in beslag? Ik zou ook zo gauw mogelijk een plek zoeken om te slapen en de volgende dag beginnen met de rondrit. Bovendien wil je denk ik wel wat boodschapjes halen voor de eerste behoeften…

Je kunt eens kijken op mijn site voor meer tips en reisverhalen (zijn vorig jaar ook in LV begonnen) : www.hetty.come2me.nl

Bij de ANWB hebben ze ook een goed aanbod van kaarten, koop eentje die alleen van het gebied is waar je rondreist.

Net buiten LV is de Valley of Fire, een mooi stuk natuur, hier kun je eventueel (als je nog meer parken bezoekt) een national park pass kopen.

succes!

• Ada

Je hebt op het huurcontract getekend waarin staat dat je o.a. niet door DV mag rijden in die maanden. (en ook meestal niet over onverharde wegen, niet door Mexico etc.)

Doe je het toch, is het risico voor jou. Denk aan pech, diefstal, ongeval of zo en denk hierbij dan ook aan de amerikaanse claims die niet mals zijn als er iets dergelijks zou gebeuren.