Het weer/temperatuur in mei in Yellowstone

• Mirjam

Wij willen in mei 2008 een rondreis van 3 weken per camper gaan maken vanuit Denver, we willen een bezoek brengen aan Yellowstone en nog een aantal parken daar in de buurt, vervolgens via Salt Lake City richting Bryce en een aantal parken daar nog bezoeken, daarna weer terug naar Denver. Kan iemand mij vertellen of we beter eerst richting Bryce kunnen gaan en daarna naar Yellowstone, dit i.v.m. het weer/temperatuur in Yellowstone begin mei. Bedankt alvast voor jullie reacties.

• loes

Hallo Mirjam,

wij gaan ook in die periode richting Yellowstone; en als je op

http://www.ontdek-amerika.nl/index.html kijkt kun je alles (en ik bedoel echt alles) over de parken in Amerika lezen.. in het nederlands

Prachtige site

Groetjes Loes

• annemiek

Dag mirjam,

Als je niets in amerika hebt vastgelegd kijk je toch als je ter plaatse bent. Of je nu eerst via yellowstone gaat of via Bryce als je maar uiteindelijk weer in Denver aankomt.

Wij zijn het afgelopen jaar ook eerst naar het zuiden geweest en via het noorden weer terug naar Denver, dit omdat toen wij aankwamen, ze ten noorden van Denver regen opgaven en ten zuiden was het droog en ongeveer 20 gr (september)

Een ding is juist zo fijn als je niets vastlegt, bevalt het niet of juist wel, of het weer is niet prettig, gewoon verder gaan

Succes Annemiek

• Mart

Ben een aantal jaar geleden een paar dagen in Yellowstone geweest, ook begin mei. Toen was het slecht weer; grauw, bewolkt en de hele dag regen (het leek Nederland wel), ik weet niet of dit toeval was of dat het vaker voorkomt begin mei.

Wij vonden er weinig aan en hadden het na een paar dagen wel gezien, ook omdat de weersvoorspellingen niet beter werden.

Verder sluit ik me bij Annemiek aan; als je niets vast hebt liggen kun je het reisplan aanpassen aan de omstandigheden.

• Martin

Begin mei kan in Yellowstone alles nog dichtzitten door de sneeuw. Laatste twee weken van mei begint alles op te bloeien in Yellowstone, dus mijn voorkeur zou zijn om eerst af te zakken naar zuid Utah en dan naar Yellowstone te gaan.