ski's en skischoenen vlucht USA

• Pilko

In februari a.s. vliegen we naar Denver, Colorado. Heen met united Airlines en terug met Lufthansa.

Qua bagage mag je naar de USA 2 stuks meenemen, waarvan 1 ‘ski equipment’ kan/mag zijn. Op de site van Lufthansa kan ik het volgende vinden over het meenemen van deze ‘ski equipment’: “One pair of skis, one pair of ski sticks, boots, one snowboard, one pair of standard water skis or one slalom water ski”.

Heeft iemand ervaring in het meenemen van ski uitrusting bij Lufthansa; bij United zijn ze nl. duidelijk: “Allowance/Requirements: One ski bag, containing one pair of skis and poles, plus: One boot bag, containing boots and binding only is allowed in the free allowance”? Mag je ook bij Lufthansa naast een tas bagage van max. 23 kg. een tas met ski's én ook een tas met skischoenen meenemen??

Alvast bedankt voor de reacties !!!

• mai

Pilko,

Heb je heen en terug bij United geboekt? Volgens mij moet LH zich dan gewoon houden aan de bagage-regels van LH.

Wij gaan in januari voor de 2e keer skieen/boarden in SNowmass. we huren daar de spullen. ze hebben echt supermateriaal en qua prijs goedkoper dan bijvoorbeeld in Frankrijk.

ENJOY!

• Pilko

De vluchten heb ik in 1x geboekt via Orbitz.com. Heen met United en terug met Lufthansa; volgens mij is Lufthansa dan niet verplicht zich aan bagage-regels van united te houden (?).

We willen onze eigen ski-uitrusting meenemen……

Dank voor je antwoord…

• Ada

Even bellen met Lufthansa, dan weet je het zeker:

0900-1234777

• Thijs

Hallo. Ook wij gaan met lufthansa vliegen en nemen onze eigen ski's mee. Het is weliswaar maar naar munchen.

Vorige week heb ik telefonisch contact gehad met Lufthansa om is te informeren als een passagier ski-uitrusting mee neemt. Deze mevrouw vertelde mij zonder te aarzelen dat dat gratis is, omdat het nu “het seizoen” is.

Op de website van Lufthansa is het een beetje vaag of ski-uitrusting nu wel of geen “extra” bagage is. In een bepaald geboekte klasse wel. En aangezien wij de goedkoopste hebben was ik daar niet zeker van.

Dus ben ik vandaag op de terugweg van het werk even langs de Lufthansa balie geweest. Daar vertelde de vriendelijke meneer me meteen dat dat niet het geval is en dat per enkele reis 20 eur betaald moet worden, wat wij vorig jaar april ook moesten doen. Tsja, toen ik vertelde dat “iedereen” bij Lufthansa wat anders zegt ging hij het meteen uitzoeken, want hij begon ook te twijfelen. En gelukkig vond hij in het archief een interne mail dat ski-uitrusting wel degelijk is toegestaan, boven de 20kg die ingecheckt mag worden.

Hij heeft die mail voor mij afgedrukt, want ik weet 100% zeker dat over 2,5 week bij het inchecken deze discussie weer opnieuw gevoerd moet worden. Maar door die print is die discussie erg snel gewonnen!

Mail me na de 26e januari hoe dit afgelopen is.

• Pilko

Zo, weer terug van een mooi tripje naar Colorado (Denver) .

Heen vanaf Schiphol met United (via Chicago) en terug met Lufthansa (via Frankfurt). Zowel de heenreis als de terugreis was het geen probleem (lees: ook geen extra kosten) qua hoveelheid bagage: we hadden één grote tas/koffer (max 23 kg.) en daarnaast skischoenen (in een tas) en ski's (in een hoes) ingecheckt. Dus in feite 3 stuks bagage (naast de handbagage). De skischoenentas en de skihoes waren ook nog eens volgepropt met kleding.

Helaas waren overigens de ski's niet aangekomen op Schiphol (waarschijnlijk vanwege een security check in de VS, waarna de hoes niet goed is afgesloten en er spullen uit zijn gevallen), maar werden deze wel de volgende dag per koerier thuis afgeleverd.