Hallo,
Is er iemand die een prijsindicatie kan geven voor wat het gemiddeld kost om een reis te maken van twee maanden door het zuid-westen van de VS? We zijn dit aan het overwegen, maar het plan loopt een beetje stuk op de kosten. We hebben zelf een VW-kampeerbusje en dachten in eerste instantie: die nemen we mee, maar in de praktijk blijkt dit wat ingewikkelder te zijn dan we dachten, omdat:
- het duur is om het busje te transporteren (hoewel ik er nog steeds niet achter ben hoe duur, vanwege het volgende punt;
- het busje gekeurd moet worden voordat het de VS in mag en we lazen dat als hij niet door de keuring heen komt, het busje vernietigd wordt. Dat risico willen we niet nemen.
Toen dachten we: dan huren we wat. Maar dat blijkt erg prijzig. Dat kunnen we niet betalen, want dan hebben we geen geld meer over voor de reis an sich. Bovendien zie ik overal wel van die grote motorhomes te huur, maar geen kleine busjes. Iemand een idee of die ook verhuurd worden in de VS en waar dan?
Iets kopen met recht van terugkoop lukt ook niet, omdat we daar het geld niet voor hebben.
Nu hebben we via kennissen iemand gevonden in west-Canada die een busje heeft en dat wel aan ons wil uitlenen, onder de voorwaarde dat zij ons busje ook mogen lenen als ze naar Nederland/Europa komen, maar we kunnen het busje voor maximaal een maand lenen. En om nou voor een maand naar CanadaAmerika te gaan… Da's weer zonde.
Volgend plan is een tent kopen en een autootje huren. Moet alleen wel een tent zijn die je drie maanden lang kunt opzetten en afbreken, zonder dat er stokken breken, de tent lekt en er dingen scheuren. (Ik heb wat Frankrijk-ervaring met een Perry Sport-tent eneh… dat wil ik niet nog een keer meemaken, want dan red onze relatie het niet… Kamperen met een slechte tent is echt niet fijn.) Ik keek bij walmart.com (stond een tip hier op een prikbord). Daar hebben ze wel goedkope tenten, maar de recensies over de tenten waren niet bepaald positief.
Al met al kan ik wel een berekening maken op basis van info van het internet wat zo'n reis zou kosten, maar ik vroeg me af of er mensen zijn die een reis gemaakt hebben en een kasboek hebben bijgehouden en kunnen aangeven wat zo'n reis je gemiddeld per dag kost.
Ik denk zelf dat de auto-met-tent-oplossing toch het voordeligst is. Wat denken jullie?
Iemand een idee? Of andere tips?
Chrizzie