Suntrek in de VS zoekt nederlandstalige reisleiders/sters

  • Esther

    Hallo!

    Mijn werkgever Suntrek Inc zoekt voor het aankomende zomerseizoen nederlandstalige reisleiders. Suntrek is een specialist in avontuurlijke (camping) rondreizen door de VS/Alaska/Canada/Latijnsamerika.

    Ikzelf ben ook werkzaam voor Suntrek en heb net een geweldige 6 maanden in de VS doorgebracht. Suntrek wordt door het nederlandse Djoser gecharterd om voor hen een aantal VStours te verzorgen. Vooral de familietours vragen om mensen die nederlands kunnen spreken.

    Maar het gaat ook om de normale Suntrek tours die voornamelijk uit internationale gezelschappen bestaan.

    Aangezien Djoser zijn reizen in de VS uitgebreid heeft heeft Suntrek meer nederlanders nodig. Mijn baas heeft me gevraagd te helpen om hier in Nederland om me heen kijken. Dat doe ik graag want ikzelf ben superenthousiast over het werk, een geweldige kans dit fantastische land te zien en te kunnen laten zien aan de reizigers.

    Je krijgt de kans vele Nationale Parken meerdere malen te bezoeken, mooie steden en landschappen te zien en er ook nog voor betaald te krijgen!!!

    Je bent alleen op weg met een bus van 15 passagiers maximaal 13 passagiers in een bus, dus reisleider en chauffeur in een, wat wij noemen: de trekleider.

    Suntrek biedt een training aan van 3 weken waarin alle aspecten van het trekleiden aan bod komen en ook de rijvaardigheid en rijexamens voor het californisch commercieel rijbewijs.

    Ik zou nog uren door kunnen gaan met verhalen maar dat lijkt me wat teveel van het goede ;-)

    Als je avontuurlijk ingesteld bent, een beetje van het ‘nomadenleven’ houd (aangezien je geen vaste woning zult hebben) je engels goed is, reiservaring hebt en beschikbaar bent tussen april en oktober, kijk dan op www.suntrek.com onder link “about us”. En als je wat inside information wilt kun je mij altijd mailen.

    Groetjes

    Esther

  • Elke

    Begrijp ik dat nu goed? Ook al heb je geen rijervaring met een bus, toch kan je ginder binnen de 3 weken een rijbewijs halen om met een bus te rijden, stoppen ze een paar families in je bus, en bij jij in een onbekend land met verkeersregels die totaal anders zijn dan die die jij gewend bent, op pad? ‘k Ga toch nog eens nadenken vooraleer ik in zo’n bus zou stappen. Beetje meer rijervaring zou mij toch wel net zo handig (lees: veilig) lijken.

  • tallie

    misschien even goed lezen…………..

    hatolex

  • Esther

    Sorry hoor maar dit is een organisatie met jarenlange ervaring. Denk je nou echt dat ze mensen zomaar de weg opsturen met 13 man in een bus als dat niet vertrouwd is??

    Nee dus.

    Voordat je je oordeel velt zou ik wat meer informatie inwinnen. Suntrek heeft nog nooit grote ongelukken gehad. Natuurlijk zit er wel eens iemand op je bumper of wordt er eens iets geraakt. Maar dat gebeurd iedereen (ook met jarenlange ervaring) weleens.

    Iedereen die voor Suntrek werkt heeft al een rijbewijs. Er wordt ontzettend veel geoefend met rijden in de bus, wat trouwens supersnel went. En trouwens, de verkeersregels in Amerika zijn echt niet zo verschillend van Nederland.

    Ik heb geen problemen gehad en vindt het zelfs gemakkelijker rijden in Amerika dan hier. Ik heb zelfs nu meer problemen met rijden in Nederland nu ik weer thuis ben.

    Het spijt me maar jouw oordeel is geveld terwijl je bijna niks afweet van de werkwijze van Suntrek. Daarom stond er ook bij dat men mij kan emailen als men meer informatie wil. Misschien had je dat beter kunnen doen inplaats van zo'n post te plaatsen.

  • Kareltje

    Het is te hopen dat u iets fijngevoeliger omgaat met de reacties van uw sollicitanten. Laat staan als men als klant van uw organisatie gebruik maakt. Opmerkingen en/of kritiek moet kunnen op een discussie pagina zoals deze.

    Er zijn trouwens andere kanalen om uw personeelsadvertentie te plaatsen.

    En voor sollictanten, laat u uitgebreid informeren (niet alleen via Suntrek, maar ook bij het US consulaat in Amsterdam)) omtrent uw arbeidsvergunnning, uw verzekerd zijn en uw aaansprakelijkheid in geval van ongevallen enz. De Amerikaanse wetgeving is minder soepel als men wel eens denkt.

  • carolien

    Ben het met Kareltje eens..ik heb zelf jarenlang als reisleidster gewerkt in Scandinavie en laat je vooral goed informeren over aansprakelijkheid en arbeidstijden, verzekering enz.

    Ik weet niet hoe het op het moment met het salaris zit, maar Djoser reisleiders werden tot voor kort slecht betaald..veel uren en een “vergoeding”..vaak ook moeten er “opties” (dus extra excursies) verkocht worden om nog enigszons iets te verdienen aan het 24 uur per dag beschikbaar zijn als reisleider. Je kunt er in ieder geval niet een normaal salaris uithalen, wat met zich meebrengt dat het een komen en gaan is van mensen die het als een leuk avontuur zien voor een korte periode.

  • Elke

    Esther en Hatolex,

    dit was wat ik las:

    ———————————————————-

    Suntrek biedt een training aan van 3 weken waarin alle aspecten van het trekleiden aan bod komen en ook de rijvaardigheid en rijexamens voor het californisch commercieel rijbewijs.

    ———————————————————-

    Wat IK dan versta:

    - op drie weken tijd leert men je om een ‘trekleider’ te zijn

    - op diezelfde drie weken moet je leren om met een bus te rijden

    - op diezelfde drie weken moet je ook de Amerikaanse verkeersregels leren

    (die verschillen van staat tot staat)

    Ik vind dat ik me hier onveilig bij mag voelen.

  • Antony

    En toch komen er geen mensen om met Djoser in Amerika.

  • KatrienDM

    Ik vroeg mij af of dit concept nog steeds bestaat??