zelf rijden ??

• raymond

hallo,

ik en mijn vriendin gaan deze zomer voor het eerst naar amerika.

we willen de grand east rondreis gaan doen.

nou twijfel ik tussen georganiseerd rondreizen of zelf rijden (dus meer vrijheid).

maar is het wel veilig om met 2èn in een huurauto het oosten te doorkruisen ?

ik heb namelijk zoveel rare verhalen gehoord.

groetjes raymond

• Cees

Rare verhalen ?

Wat voor rare verhalen ?

Wie vertelt die “rare” verhalen ?

Zijn die vertellers zelf ooit in de USA geweest of hebben ze het ook maar van “horen zeggen” ?

• Antony

Bij de kanibalen aan de oostkust staan toeristen nog altijd op het menu. Twee tegelijk gaan er in als koek: de “Touriburger special!”

• Petra/VS

Ha ha ha! Ik zet mijn bordje vast klaar hier in Virginia, Nederlandse toeristen zijn favoriet ;). Zonder gekheid, je kunt hier net zo veilig rondrijden als in Nederland, alleen kun je in de grote steden beter niet in sommige buurten komen.

• Diana

Raymond,

je krijgt er alleen maar spijt van als je niet zelf gaat rijden. Je hebt inderdaad veel meer vrijheid. We hebben al op veel plekken op de wereld rondgetufd en Noord Amerika behoort toch nog steeds tot een van de prettigste landen om zelf te rijden. Niet zo gestressed dan hier. Verder is het een kwestie van je gezonde verstand gebruiken; je ziet het vanzelf als je in een “foute” wijk zit. Veel plezier!

• ottoline

Het Oosten van Amerika is zeker veilig.

Wij doorkruisen al enkele jaren het Oosten van de States, en hebben nooit, maar dan ook nooit, problemen van veiligheid ondervonden.

Is een geweldig land, vinden wij, maar pas op je snelheid, de politie daar is niet zo soepel als hier.

Veel plezier, ook met de voorpret.

• bozzi

volgens mij zijn sommige buurten in de grote steden niet gevaarlijk dan bijvoorbeeld de achterwijken in de grote steden hier.

En als je het niet vertrouwd, deur opslot, niet stoppen en gewoon doorrijden totdat je in beter gedeeltes ben.

Maar het valt wel mee….

• raymond

ik heb wel eens gehoord van mijn tante die meerdere malen de states hebben doorkruist,dat de huurauto`s in de states voorzien zijn van reclame van het desbetreffende verhuur bedrijf.

En dat criminelen het er graag hebben voorzien op die `` TOERISTEN ``.

zelf ben ik trouwens ook van mening dat ik beter zelf kan rijden, maar de eerste keer in zo`n groot land, met zulke afstanden doet me toch even nadenken.

• Harm

De reclame op de auto is al een hele tijd verboden. De enige manier waarop een huurauto is te onderscheiden is de bar code bij het voorraam waar de auto bij vertrek en terugkomst word gescand.

• Haidy/VS

Gewoon doen. Ik woon in de states en mij man die amerikaan is vind het veel leuker om terijden(ik ook). Je ziet veel meer. En als het ergens leuk is blijf je gewoon langer. Wat je ook kan doen is een uitgebreide route beschrijving met bezienswaardig heden aanvragen bij AAA. Ik weet niet of je het online kan doen maar het is www.aaa.com. Je moet het volgens mij wel op hun kantoor ophalen. Je kan bij aankomst ook een AAA office bezoeken en vragen naar een quick trip. Met de plaatsen die jij ga bezoeken. Doen wij ook. Alles staat aangegeven zelfs de afstanden van de pompstations. Soms kunnen pompstations langs de freeway kilometers verder zijn. Zo weet je of je genoeg benzine heb om de volgende pomp te halen.

Zelf rijden echt doen veel en veel leuker.

Enjoy