Mijn vrouw met zelfde beroep, heeft (lang geleden) een aantal primary (of elementary) schools afgelopen in diverse staten en heeft daarna besloten er niet aan te beginnen. Haar NL kweekschool-opleiding had ongeveer geen waarde in de US en ze moest dus alles overdoen. Daarnaast deed ze alleen Montessori en dat is PreSchool in de US en daar heeft ze helemaal geen zin in.
Je vraagt naar een international schools: nog nooit van gehoord in de US en ik zag dat de Wereldwijde kinderen van mijn collegae naar de de “gewone” US scholen gingen en de wat oudere kinderen bleven na de assigment van ouder dan nog vaak een jaartje hangen om hun US Highschool of University daar af te maken.
Wel zijn er Wereldwijd NL scholen en daar kan je met NL opleiding zo aan de slag (als er vacatures zijn). Onze observatie is dat dit veelal vrouwen zijn die toch in in dat land waren en het leuk vonden weer te gaan werken. Voor weinig geld!!! Net sprak mijn vrouw nog met een collega op Bali (de andere kant van de wereld) die daar toch was en nu een dikke dag voor de klas mag staan (matig betaald).
In het kort: verkeerde opleiding / beroep voor internationaal werken.