rondreis

• jan

middag allemaal,wij (vrouw en 2kinderen) maken deze zomer(2008) een rondreis door texas,new mexico en arizona,hebben jullie nog tipsom dingen te zien,buiten de alamo en space center houston,b.v. el paso,tucson big bendnat.park en of de grens overwippen bij brrownsville leuk is .wacht af met belangstelling

• tallie

Aan te bevelen zijn: San Antonio, met name de River Walk, Tombstone, en vooral genieten van de enorme leegte. Maar er is uiteraard nog veel meer te zien zoals de GC en Monument Valley.

El Paso vonden we niet veel, vooral veel Mexicanen die werken op een nabij gelegen luchtmacht basis.

hatolex

• annemiek

in new mexico bij alamogordo: White Sands NM, vond ik een aanrader

verder is er in het plaatsje niet veel te doen

• Ada

Santa Fe en Taos in NM zijn leuke stadjes met veel historie.

Welke route denk je ongeveer te rijden>

• jan

nou ada,we beginnen in houston,dan naar brownsville,san antonio,big bend(terlingua),el paso,socoorro,silver city,tucson en vliegen via phoenix terug.

• erna

Heel leuk is de website van een ander gezin, dat ik gelezen heb. Volgens mij komen ze op hun tweede reis ook in deze staten.

www.michelly.nl

• Bert

Op smaragd55.blogspot.com (onze website) staan een reisverslag van afgelopen zomer.

Deel 1, 3 en 4 zijn van Arizona en New Mexico.

Hoogtepunten;

Grand Canyon

Monument Valley

Albuquerque (mooie omgeving) (Chaco Culture e.a.)

Alamogordo (dito)

Ten oosten van Phoenix is het ook prachtig.

Wat willen jullie trouwens in Brownsville?

Ben er in 1995 geweest en buiten een bezoekje aan Mexico is er niet zo veel te beleven volgens mij.

Groetjes

Bert

• Peter H.

Volgens mij een wat foute route, want je mist zo veel interessants. Ten zuiden van Tucson is een cowboystadje, waar veel westerns worden opgenomen. Er is ook nog een soort wilwest pretpark. In de omgeving van Tucson moet je verder het vliegtuigkerkhof gaan bekijken, tevens een museum. Daar staan meer dan 10.000 veelal veroudere vliegtuigen. Je weet niet wat je ziet. In Arizona moet je ook Sedona bezoeken, even ten noorden van Phoenix en zeker ook de bergen en grotten van de Ashkenazy indianen die daar ooit hebben geleefd. Allemaal indrukwekkend. In Arizona is ook interessant het Stenen woud, pettifried wood, een volkomen verkoold bos, dat nu helemaal van steen is. Er is nog veel meer. Koop een reisgids over Arizona, zie je nog veel meer tips.

• jan

we hebben in 2004 al de route l.a. ,sandiego,yuma,scottsdale.monument valley,grand canyon,sedona,las vegas gedaan,en heb nu zelf een route samengesteld,dacht aan brownsville m.b.t. south padre island en matamagordo,wilde san antonio aandoen vanaf houston en dit leek me een aardige streek.groeten jan