one way ticket

• Sanne

Hoi,

Ik vertek zeer binnekort naar de VS om daar waar 5/6 maanden te gaan werken. Ik weet nog niet wanneer ik terugvlieg en vanaf welke stad ik ga terugvliegen.

Ook betaald mijn werkgever mijn retourticket en eventuele binnenlandse vluchten.

Ik heb dus gezocht naar een one way ticket naar Amerika. Maar deze zijn vele malen duurder dan retourtickets. Mijn idee was dus om een retourticket te boeken en dan of geen gebruik te maken van de terugvlucht of deze later nog te wijzigen maar dan moet ik wel vanaf de zelfde stad terugvliegen wat dus nog niet bekend is.

Mijn vraag is nu of het strafbaar is als je niet komt opdagen op je retourvlucht (no show). Ik heb namelijk gehoord dat dit strafbaar zou zijn en je zelfs het land uit kan worden gezet!

Anders zou dit voor mij de oplossing zijn omdat er vrij goedkope tickets zijn naar mijn bestemming. Maar dit zijn wel retourtickets waarbij je al binnen 2 weken terugvliegt.

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is en dat iemand hier een antwoord op weet.

Alvast bedankt!

Groetjes

• Harm

Je geeft zelf al aan dat een enkeltje duurder uitkomt dan een retour ticket blijft de vraag waarom je werkgever wel je visum je werkvergunning en je retour ticket voor je regelt. Als je als toerist niet komt opdagen voor je retour word aangenomen dat je illegaal in Amerika wild verblijven je word dan uitgezet en komt Amerika niet meer in.