Yellowstone vanuit Denver te doen?

• Paul

We zijn bezig met de planning voor 2008 en willen graag van Denver naar Las Vegas in max. 2,5 week met een hoop natuurparken en een paar dagen rust aan Lake Powell.

Toch zouden wij heel graag Yellowstone meenemen in de route, maar het ligt zo vreselijk onhandig.

We overwegen dan ook van Denver via een mooie route naar Yellowstone te gaan, daar 2 dagen en dan via Salt Lake City naar Moab.

Echter: heeft iemand tips waar te overnachten op route Denver-Yellowstone, wat is bezienswaardig en hoelang moeten we ervoor uitttrekken? Is de route Y.-SLC een goede/snelle en is een nachtje SLC de moeite waard?

Alvast erg bedankt voor het meedenken! Gr. Paul

• Theo

Paul,

Het is maar hoeveel je wil zien in Yellowstone, je kan er samen met Grand Teton het best een week volhouden. Als je eenmaal op de I15 (richting LV) zit ben je na 1 overnachting in Las Vegas (als je een doorzetter ben in 1 dag, 1250km?). De I15 is een weg voor Radar Love of Another 45 miles van de Golden Earing, let op als de vrachtwagens zich aan de max. snelheid gaan houden. SLC vond ik persoonlijk weinig aan.

• markro

Vanuit Denver, CO is Yellowstone goed te doen met een aantal bezienswaardigheden onderweg. Wij deden dit in 2004 ook en je kan er over lezen in ons reisverslag, zie http://menramerika.web-log.nl/ .

Je kan ook overwegen om in Salt Lake City te beginnen.

Of in Jackson in Wyoming. Daar is ook een vliegveld in het Grand Teton NP. Je zal denk ik wel 2 x moeten overstappen om er te komen.

Hetzelfde geldt voor Bozeman in Montana, ten noorden van Yellowstone NP.

Plan voor Yellowstone genoeg tijd in, want het park is bijzonder groot en om de diverse bezienswaardigheden te bezoeken, moet je hele einden rijden. Regelmatig zijn er wegwerkzaamheden, waardoor er vertraging is en je komt herhaaldelijk kuddes dieren op de weg tegen, waardoor je ook niet snel kan rijden.

Het minimum is toch wel drie dagen, beter langer. Probeer (ruimschoots op tijd) accommodatie in het park te reserveren.

Het is een prachtig park, neem er de tijd voor.

• Cees

wij hebben Yellowstone diverse keren bezocht.

Dit jaar (komend vanaf Rapid City) was onze laatste overnachtingsstop voor Yellowstone in Cody.

De volgende dag zijn we via de oostelijke ingang Yellowstone binnengekomen en via Canyon en Roosevelt (de noord-oostelijke parkweg) naar Gardiner gereden, waar we overnacht hebben.

Daarna zijn we via Mammoth en Norris (de noord-westelijke parkweg) naar West-Yellowstone gereden.

Hier hebben we 2 nachten geslapen.

De laatste dag hebben we besteed aan de zuidelijke loop.

Deze manier van Yellowstone bezichtigen is ons uitermate goed bevallen.

Omdat jullie (komend vanaf Denver) ook via Cody rijden zou ik bovenstaand schema zeker eens in gedachten houden.

Je rijdt op deze manier namelijk geen onnodig dubbele afstanden en je hebt overal ruim de tijd om alle (ja, echt alle) trails te lopen die er zijn.

Vanaf West-Yellowstone is het ongeveer 3 tot 4 uurtjes rijden naar Salt Lake City.

Wij hebben overnacht in de Hampton inn downtown, 4 blocks van temple square. Vooral in het weekend prijstechnisch een aanrader (zie link)

http://hamptoninn.hilton.com/en/hp/hotels/index.jhtml;jsessionid=REF1H4OEMWAUCCSGBJC3EWQ?ctyhocn=SLCDTHX

Je hebt dan een hele middag om het centrum van SLC te bezichtigen

• Will€m

Hallo Paul. Wij hadden hetzelfde idee, maar dan van Las Vegas naar Denver. Ik heb eens gekeken naar de drop-off kosten van de auto. Dat kan behoorlijk oplopen. Ik weet niet wanneer jullie van plan zijn om te gaan, maar misschien is er wat te regelen (jullie brengen de auto naar LV en wij weer terug, of andersom). Wij gaan (ongeveer) van 10 tot 28 juni. Mail me maar even privé.

• mai

Wij gaan in januari voor de 3e keer vanuit Denver naar Yellowstone. Deze keer via Aspen, omdat we daar eerst gaan skieen.

Dan door naar Yellowstone, daar 2 dagen snowmobiling.

Vanaf daar naar Vegas en dan via de nieuwe Skywalk terug naar Denver.

Best wel wat KM's, maarja, dan zie je ook wel wat!

ENJOY!