USA of NZ

• john

Wij zijn 2 sportieve personen (33 jaar en 32 jaar) die zitten te twijfelen waar we in maart 2008 naar op vakantie moeten gaan.

Gaan we naar Usa (dwz zuid-west Amerika ‘'California’') of naar Nieuw Zeeland.

Kan iemand ons aanraden wat er een indrukwekkender (qua omgeving/natuurschoon) is.

alvast dank voor jullie reactie

Groet judith en John

• Ada

i.v.m. het weer zal zuidwest USA in Maart niet zoveel te bieden hebben.

Veel passen zijn door sneeuwval dicht, in de bergen (denk aan bijv. Bryce Canyon e.d.) kan het aardig koud zijn. Ook Yosemite is maar voor een deel open.

Zuid-Calif. is op sommige plaatsen (Palm Springs e.d.) een goede temperatuur, maar hotelprijzen liggen dan vrij hoog.

Mei zal een betere tijd van het jaar zijn.

• eric

John ,

je zal echt een keuze moeten maken , je hebt het over twee totaal verschillende landen/gebieden.Enne , indrukwekkend mbt natuurschoon is Canada , Chili en Costa Rica misschien nog wel beter….

Kijk eens op http://home.wanadoo.nl/eric.michielse , hier vind je foto's van oa Nieuw Zeeland , USA en Canada…

Gr.

Eric

• Diana

Het is inderdaad appels met peren vergelijken. Westkust VS is qua natuur fantastisch, maar Nieuw Zeeland is ook prachtig. Ik persoonlijk vindt West Canada weer mooier dan NZ, omdat het natuurschoon daar nét iets ruwer, indrukwekkender is.

• Hetty

Wij zijn 5x in Amerika geweest en hebben 8 jaar in Nieuw Zeeland gewoond. Het is moeilijk deze 2 landen te vergelijken, maar als je voor natuurschoon gaat: Het Zuid eiland van NZ is heel mooi, adembenemend. Het Noord eiland heeft een meer ‘rustiger’ natuur, maar met heel veel mooie plekjes. In maart kom je dus aan in het eind van de zomer. Op het zuid eiland kan het dan al behoorlijk koud zijn.

In maart zit je in Amerika dus aan het eind van de winter, hoewel dat meer in het noorden is. Maar verwacht geen denderende temperaturen. De natuur in ZW Amerika vinden wij ongelooflijk mooi, veel contrasten. Wij waren behoorlijk ‘verliefd’op NZ, maar eenmaal in Amerika te zijn geweest hebben we daar echt ons hart verloren. Gaan volgend jaar 2x heen. Bekijk gerust mijn website: www.hetty.come2me.nl, of mail me voor meer info over NZ.

• eric

Hetty ,

mooie site hoor , complimenten !

Eric

• Willem

Tja John, voor sommigen blijkt het dus een moeilijke beslissing te zijn, maar als ik zelf mocht kiezen, zou ik zonder twijfel Nieuw Zeeland kiezen.

Ben wel in alletwee gebieden geweest, dus ook California, maar NZ heeft in mijn ogen veel meer te bieden in een kleiner oppervlak dan California.

De tijd van het jaar is ook mooi, het is daar dan herfst aan het worden, en je hebt er dan goede temperaturen, vooral op het noordeiland.

Het Noordisland met zijn grote vlaktes, vele boomgaarden, prachtige veehouderijbedrijven. Auckland en omgeving is mooi, ten noorden ervan zijn stranden met zwart zand.

Dan de omgeving van Rotorua, waar je ondanks de voor velen ietwat minder geur, snel aan gewend raakt. Hotsprings, en prachtig gevormde rotsen en meren.

Dan Taupo, met zijn grote meer in de buurt. De oversteek van Wellington naar Picton per boot is heerlijk. Christchurch, met zijn mooie gebouwen.

Dan de bergen op het zuid eiland, heel mooi. Vergeet niet om een wandeling te maken in de Milford sound, oftewel, als je tijd hebt, doe de Milford Sound track, dat is een drie daagse trektoch met je rugzak van hut naar hut. En aan het eind neem de boottocht door de Milford Sound.

En dan zijn er nog legio andere dingen op te noemen eigenlijk, maar die zie je vanzelf wel zodra je daar bent.:D

Veel succes met je vakantie.