Tja John, voor sommigen blijkt het dus een moeilijke beslissing te zijn, maar als ik zelf mocht kiezen, zou ik zonder twijfel Nieuw Zeeland kiezen.
Ben wel in alletwee gebieden geweest, dus ook California, maar NZ heeft in mijn ogen veel meer te bieden in een kleiner oppervlak dan California.
De tijd van het jaar is ook mooi, het is daar dan herfst aan het worden, en je hebt er dan goede temperaturen, vooral op het noordeiland.
Het Noordisland met zijn grote vlaktes, vele boomgaarden, prachtige veehouderijbedrijven. Auckland en omgeving is mooi, ten noorden ervan zijn stranden met zwart zand.
Dan de omgeving van Rotorua, waar je ondanks de voor velen ietwat minder geur, snel aan gewend raakt. Hotsprings, en prachtig gevormde rotsen en meren.
Dan Taupo, met zijn grote meer in de buurt. De oversteek van Wellington naar Picton per boot is heerlijk. Christchurch, met zijn mooie gebouwen.
Dan de bergen op het zuid eiland, heel mooi. Vergeet niet om een wandeling te maken in de Milford sound, oftewel, als je tijd hebt, doe de Milford Sound track, dat is een drie daagse trektoch met je rugzak van hut naar hut. En aan het eind neem de boottocht door de Milford Sound.
En dan zijn er nog legio andere dingen op te noemen eigenlijk, maar die zie je vanzelf wel zodra je daar bent.
Veel succes met je vakantie.