san francisco airport

• jona

Hallo,

over 5 weken vertrek ik naar Fresno , California. Ik had een mooi vluchtschema met ruim 3 uur tussen aankomst en vertrek met binnenlandse vlucht op SF airport. Nu heb ik een e-mail gekregen dat mijn binnenlandse vlucht vervroegd is waardoor ik nog maar 1.20 uur heb om uit te stappen, koffer opwachten, door douane en immigrationservice en van terminal 1 naar terminal 3 te komen en daar weer in te checken.Erg krap voor mijn gevoel. Nu heb ik dus een paar vragen;

Ik vlieg met United, maakt dat uit qua afhandelen omdat ze met eigen (amerikaanse) airline passagies mischien soepeler omgaan dan met die van bijvoorbeeld KLM.Het is ook niet mijn eerste keer in de US, wel sinds ze de nieuwe regels hebben. Maken ze echt van iedereen vingerafdrukken en irisscann's?

Ik heb met United gebeld, die zeggen dat dit haalbaar moet zijn maar ook niet weten hoe lang het duurt voor ik door alle checks heen kan zijn , dus geen garantie geven, terwijl zij de boel wijzigen,als ik het niet haal wordt ik op de eerstvolgende vlucht gezet, maar leuk is anders want er staat daar familie te wachten.

En heeft er iemand tips hoe ik het snelst van de ene naar de andere terminal kom? Er schijnt een treintje te zijn, moet ik daar gepast geld voor klaar hebben of is dat gratis??

Jullie snappen misschien dat ik hier nu al zenuwachtig van word.

Hoop dat iemand iets weet.

Bedankt.

• Ada

Op mij komt het allemaal wel erg kort over, maar omdat je met United vliegt ben je al ergens anders overgestapt, hetzij in Washington of Chicago.

United vliegt nl. niet nonstop naar San Francisco.

En de autoriteiten zijn echt niet strenger of makkelijker op welke airline dan ook, zij moeten de wet handhaven en het zal ze een zorg zijn met welke airline je vliegt.

Op de plaats waar je de USA binnenkormt worden de paspoortcontroles e.d. afgenomen. Dat houdt dus in, dat je hierna in S.Francisco op een binnenlandse vlucht aankomt en dus geen controles meer hebt.

Daardoor zou het moeten lukken, als tenminste alle vluchten op tijd zijn…

Mocht het fout gaan, dan zorgt Uinted wel voor een eventuele nieuwe vlucht.

Let er wel op dat de bagage op Schiphol meteen tot het eindstation gelabeld wordt. Verder moet je die wel bij de 1e overstap ophalen, maar na alle controles kan je die meteen weer afgeven en zonder bagage naar de goede gate lopen.

In San Francisco gaat de bagage dan wel automatische naar het volgende vliegtuig, daar hoef je dan niets aan te doen.

• Ada

Deze site is een plattegrond van SFO airport.

http://www.flysfo.com/web/page/index.jsp

• jona

Ik vlieg vanaf Londen dus wel “rechtstreeks” en daardoor is San Francisco dan ook mijn eerste stop in de VS.

• Theo

Jona,

Douane en immigrationservice zal de botlleneck worden mischien. SFO is zoals het op mij overkwam een lekker compacte luchthaven. Treintje is gratis en alles is zeer goed aangegeven.

Veel succes,

Theo

• Ada

Dan kan het misschien wel moeilijk worden.

Je moet niet alleen wachten bij de paspoortcontrole (soms erg lang..) en je moet eventueel wachten op je bagage..voordat je die weer afgeeft voor de volgende vlucht.

Maar er zullen zeker meer vluchten zijn en zoals gezegd dan moet United zorgen voorr een reservering op de volgende vlucht.

• jona

Ada,dat ik eventueel door ga met een andere vlucht wist ik al van united zelf, zoals ik al schreef.Maar ik hoop natuurlijk dat het niet hoeft.

Theo,ik heb nu in ieder geval antwoord op mijn vraag over het treintje, bedankt.

• Marieke W

Ik wens je succes maar ik denk dat je het niet gaat redden !

Duurt allemaal erg lang daar. Maar misschien heb je mazzel !

• jona

Dank je, ik maak me er best druk om, zoiets verknalt toch een beetje de voorpret van zo'n reis.