Van Denver naar Las Vegas

• Patries

Hoi allemaal,

graag zou ik willen weten of de volgende route goed te doen is in 3,5 week tijd. We zijn gewend om af en toe een stuk van bv. 400 a 500 km te rijden, dat is geen probleem. We gaan reizen met een camper.

Vlucht Amsterdam - Denver

Rocky Mountains NP

Badlands NP

Yellowstone NP

Grand Teton NP

via Salt Lake City naar

Arches NP

via de parken naar Las Vegas (Capitol Reef, Canyonlands,Bryce, Zion)

Vlucht Las Vegas - Denver

Weten jullie of het verplicht is om te reserveren op de campings of dat het gaat volgens het “wie het eerst komt, wie het eerst maalt” systeem?

Eventuele tips wat we niet mogen missen onderweg zijn welkom! We reizen met onze zoon van dan 4 jaar.

Alvast bedankt,

groetjes Patricia

• Ada

Het is de doen, maar volgens mij met kind wel een redelijk zwaar programma.

Bovendien i.v.m. het weer zal het afhangen in welke tijd van het jaar je reist.

Bekijk de vele reisverhalen op ww.verenigdestatenvanamerika.com om inzicht te krijgen hoeveel/wat andere gereden hebben.

Als je buiten het hoogseizoen gaat, hoef je niet echt te reserveren. Maar IN de parken wel, ofschoon parken niet altijd reserveringen accepteren en het inderdaad wie het eerst etc. is.

Je zult waarschijnlijk voor deze route wel een “dropoff” voor de camper moeten betalen

• Diana

Hoi Patries,

wij hebben vorige maand vrijwel dezelfde route gereden in 4 weken tijd. Met z'n 2-tjes, dus geen kids. In de tijd was alles goed te doen. Met een kind van 4 is het misschien net iets anders, daar kan ik niet over oordelen. Feit is wel dat jullie een prachtige route gekozen hebben. Wyoming is geweldig mooi en ook Arches was super. Wij zijn vanaf Cheyenne nog omhoog gereden, naar de Black Hills. (mnt Rushmore, Cray Horse monument). Ook dat was de moeite waard.

Je hebt er niet bij vermeld wanneer jullie gaan, maar hou er rekening mee dat sommige wegen in het eerste gedeelte van jullie trip met een beetje pech in het midden van sept. afgesloten kunnen zijn i.v.m. sneeuwval. Hoeveel dagen trek je uit tussen Arches en Vegas? Ik lees dat je Canyonslands, Capitol Reef en Zion mee wilt nemen in de route.Daar is veel te zien, dus neem er de tijd voor!

• Diana

Oeps, typfoutje….ik bedoel natuurlijk het Crazy Horse monument….

• Patries

Hoi Diana,

bedankt voor je reactie! Wij zijn van plan om in juni te gaan. Zijn druk bezig met de voorbereidingen. Voor het stuk tussen Arches en Las Vegas willen wel ong. 2 weken uittrekken. We zijn wel al eerder in Bryce en Zion geweest (in 2000), maar daar hebben we maar heel weinig van gezien. We willen nu wat meer tijd daarvoor uittrekken. Mt Rushmore en Crazy Horse nemen we waarschijnlijk ook wel mee op de route.

Zij jullie toevallig ook naar Antelope Canyon geweest (nabij Page)? Schijnt erg mooi te zijn heb ik gelezen!

• bert jansen

dit is een hele mooie route die je gaat doen.

doe de “grand circle” dan pak je veel parken die een must zijn.

bv een bootreis over Lake pouwel. zonder meer doen

we hebben deze reis ook gedaan in 2005. we hebben veel gezien in onze vakantie's, maar deze reis was toch wel het hoogtepunt.

geweldig wat een natuur is daar te zien.

bert

• Diana

Antelope Canyon hebben we 8 jaar geleden gedaan, samen met Canyon de Chelley, Bryce, Monument Valley, Lake Powell en Grand Canyon.

Ik vond Antelope méér dan de moeite waard. Zeker doen. Houd daar wel de plaatselijke tijd in de gaten. Ik weet niet meer precies hoe het zit, maar in Antelope hanteren ze Indian Time, en ik dacht dat dat een uur later was dan de tijd in Lake Powell, waar we die nacht verbleven. De Canyon sloot toen om 17:00 Indian Time, (terwijl “Utah Time” een uur vroeger is…) dus hou daar rekening mee als je pas in de namiddag wilt gaan.

Crazy Horse overigens is de moeite waard, maar ik kreeg daar wel het gevoel een beetje uitegemolken te worden. Bij Mnt. Rushmore betaal je $ 5,– voor je auto te parkeren en that's it. Bij Crazy Horse betaal je $ 20,– entree en als je binnen bent, moet je nog eens $ 8,– betalen om met de bus tot aan de voet van de berg te komen. In verhouding tot de rest van het hele gebied was dat een zeer pikante prijs, kan ik wel zeggen.

• Gerrit

Diana schreef: “Crazy Horse overigens is de moeite waard, maar ik kreeg daar wel het gevoel een beetje uitegemolken te worden. Bij Mnt. Rushmore betaal je $ 5,– voor je auto te parkeren en that's it. Bij Crazy Horse betaal je $ 20,– entree en als je binnen bent, moet je nog eens $ 8,– betalen om met de bus tot aan de voet van de berg te komen. In verhouding tot de rest van het hele gebied was dat een zeer pikante prijs, kan ik wel zeggen.”

Dit heeft alles te maken met het feit dat Mt. Rushmore een staatsproject is (en de totstandkoming ervan zelfs een beetje dubieus) en Crazy Horse een particulier initiatief zonder subsidie. Die moeten dus zelf hun fondsen genereren.

Mt. Rushmore was tot een aantal jaar terug zelfs gratis.

• Diana

Dat klopt helemaal, maar toch…ik bedoel…als je al $ 20,– entree betaalt, ga ik ervan uit dat daar alles bij is, en dan vind ik het persoonlijk minder dat je dan “binnen” nog geconfronteerd wordt met extra kosten om er daadwerkelijk te komen. De aanpak vind ik een beetje lala. Maar het blijft mooi natuurlijk. Als dat eens klaar is ziet het er schitterend uit.