san francisco-Seattle

• tonyh

We willen volgend jaar weer een trip naar Amerika maken.Nou ben ik nog bezig een route samen te stellen.We willen o.a. van SF naar Seatlle rijden.Hoeveel dagen zou verstandig zijn om er voor uit te trekken en weet iemand nog highlights die we onderweg moeten zien.Lassen Volcanic NP staat al op onze lijst.(of is dat niet zo bijzonder?)

Alvast bedankt

Ton

• Utah

Ik denk dat je de vraag moet omdraaien. Dus niet, hoeveel dagen moeten we uittrekken voor de route, maar: eerst aangeven hoeveel dagen je beschikbaar hebt (qua tijd maar natuurlijk ook financieel gezien), en dan kijken wat je tijdens die beschikbare tijd kunt doen.

Zelf ben ik nog nooit in Seattle of de omgeving daarvan geweest. Wel lijkt Olympic National Park me erg de moeite waard, maar ik kan je daarover dus niets uit eigen ervaring vertellen. Dichter bij San Francisco heb ik Redwood NP, Lassen Volcanic NP en Crater Lake NP bezocht. Van die drie vond ik Lassen Volcanic de minste. We hebben er een mooie trail gelopen (de Bumpass Hell Trail), maar verder vond ik het park niet echt geweldig. Crater Lake is prachtig, absoluut de moeite waard om daar wat tijd voor uit te trekken. En Redwood NP was een van de hoogtepunten van onze reis, we zijn daar via verschillende onverharde wegen naar de rustige plekken in het park gereden. Die hoge bomen zijn echt schitterend om te zien. En in het park zijn ook een aantal plekken vanwaar je prachtig zicht hebt over de oceaan.

Als je nog meer hoge bomen wilt zien, dan kan ik je ook de Avenue of the Giants aanraden, nabij de plaats Garberville. Dit is een erg mooie weg die door een aantal bossen met Redwoods gaat. Je kan er over lezen in ons reisverslag 2004 op www.ontdek-amerika.nl

Groetjes, Utah

• tonyh

we willen ong 4 weken rond gaan touren.We willen in SF beginnen,dan richting Seattle,Vanvouver,Jasper/Bannf,Yellowstone,Grand Teton,Salt Lake City en eindigen in Las Vegas.Dus dan lijkt mij de rit SF-Seattle het minste stuk dus vandaar de suggesties omtrent dat stuk.We zouden evt ook in Seattle kunnen beginnen.Alleen zit je dan met de dropoff kosten(weet niet hoeveel die zijn) dus daarom overwegen we om in SF te beginnen.

• Utah

Geen idee hoeveel de dropoff kosten tussen Seattle en Las Vegas bedragen. Ik heb zelf wel eens de bekende autoverhuurmaatschappijen gemaild met een vraag over dropoff kosten, maar daar kreeg ik helaas geen duidelijk antwoord op. Toch lastig als je daar bij je planning rekening mee wilt houden. Wat ook nog meetelt is het aantal mijlen dat je extra moet rijden om hoge dropoff kosten te vermijden, dan worden de benzinekosten weer hoger.

• Bert

Hoi Tonyh

Als je een auto huurt bij Hertz zijn de drop off kosten tussen Seattle en Las Vegas 300 dollar.

Bert

• eric

Yep ,

300 dollar als je ophaalt in Seattle en aflevert in SanFrancisco.Afgelopen juni nog ondervonden.Maarre….er is tussen Seattle en SF best veel te beleven : Bij Seattle : Mt.Rainier N.P. , Mt St. Helens National Vulcanic Monument ( aanrader ) , Crater Lake N.P. ( ook erg mooi - aanrader ) , en dan natuurlijk niet te vergeten Olympic N.P. Om daar en goed zicht van te krijgen dien je toch wel een dag of 3 uit te trekken ( Hoh RainForest , Lake Quinnault , Hurricane Ridge ) , Maar ook : Oregon Dunes aan de Pacific , zoals al genoemd de diverse Redwoods , The Avenue of the Giants , er is best voldoende te beleven daar….

Bij SF ook de Redwoods , maar ook Yosemite natuurlijk…

Keuze's genoeg. Jakkeren over de #5 , of relaxed langs de kust over de #101…

Gr.

Eric

• tonyh

bedankt voor de reactiesEen paar dingen staan vast in onze route.We willen sowieso weer naar Yellowstone en Las Vegas.We hebben het meeste al een keer gezien.Behalve tussen Yellowstone en Salt Lake City en tussen SF en Seattle daar zijn we nog niet geweest.(met uitzondering Mnt Rainier NP en Bryce en Zion).Vandaar dat we die gedeeltes nu een keer willen meepikken.Maar we gaan weer even puzzelen.

• Gerrit

Wij hebben deze route 2 jaar geleden gedaan, maar dan andersom.

Van South Dakota, bovenlangs Yellowstone, naar Seattle en toen naar San Francisco over de 101. Via de hoge duinen in Florence en mooie vissersplaatsjes langs steile rotswanden naar Eureka, de giga redwoods en Hearst Castle.

Ook Seattle zelf is best de moeite waard. Eén en ander staat, met foto's, op onze reissite www.dilligaf.nl onder Roundtrip West USA

• Bep

Hallo

Volgens mij heeft Avis geen achterlatings kosten tussen Washington en Californie .

Bep

• Martin

Via Seattle in 4 weken lijkt me wel wat veel, maar kan als je van Salt Lake doorrijdt naar LV zonder al te veel tussenstops. Als je via Moab rijdt (Arches, Mesa Verde, Canyonlands, Monument Valley), dan adviseer ik om in Oregon door te steken via Idaho naar Yellowstone. Gezien het feit dat je Zion en Bryce al gezien hebt heb je Arches en zo mogelijk ook al gezien.

Via Seattle zou ik het grove schema zo opzetten:

Dag 1-3 San Fr.

Dag 3-10 richting Seattle (Redwoods, kustlijst Oregon, Crater Lake, John Day, Mt. St. Helens, Olympic NP)

Dag 10-11 Seattle (incl Boeing, misschien zelfs Orca tocht bij San Juan eilanden)

Dag 11-12 richting Yellowstone (2 dagen rijden!)

Dag 13-16 Yellowstone - Grand Teton

Dag 16-19 Richting SLC via Craters of the Moon

Dag 20 SLC

Na SLC kun je direct naar LV en daar nog 4-5 dagen blijven met uitstapjes naar Red Rock SP, Hoover Dam, etc.) of je kunt via de echte dessert en Great Bassin NP naar Death Valley rijden (2-3 dagen) en nog 1-2 dagen in Death Valley blijven, daarna heb je nog 2 dagen voor L (of 3-4 als je Craters of the Moon overslaat).