Yosemite-Death Valley-Las Vegas

• Donny

Hallo allemaal,

een half jaartje geleden heb ik hier al een paar vragen gesteld, maar onze reis is niet doorgegaan. Ik ben nu nieuwe plannen aan het maken en loop tegen het volgende probleem aan: we willen na Yosemite via de 395 naar Death Valley en daarna naar Las Vegas via de 95. Het probleem is de reistijd na Yosemite. Of we stoppen kort na Yosemite (bv. Lee Vining), maar dan wordt de trip naar Death Valley te lang en zijn we daar te kort; of we stoppen wat dichterbij Death Valley (bv. Bishop, of Lone Pine) maar dan is de laatste dag in Yosemite te kort. Het reisschema rond deze plaatsen is:

dag 17 (10 juni 2008): San Francisco - Yosemite (hopen uiterlijk rond 11.00 aan te komen), dus een uurtje of 6,7 in het NP; overnachting in bv. El Portal

dag 18: Yosemite bekijken en dan naar bv. Lee Vining of Bishop

dag 19: vanaf Lee Vining/Bishop naar Death Valley en daarna door naar Las Vegas, met een overnachting in bv. Beatty

dag 20: Beatty - Las Vegas

Alvast bedankt voor het meedenken !

• Martin

Death Valley - Las Vegas is maar een uurtje of 3,5 dus als je accepteert dat je vroeg in de avond in LV aankomt (wel reserveren misschien) dan heb je nog bijna een hele dag in Death Valley.

Alhoewel één dag soms niet genoeg is, vinden de meest mensen een hele dag in DV meer dan genoeg om alle bijzonderheden te zien. Is ook zo, indien je niet naar The Racetrack wilt, of geen wandelingen maakt van langer dan een uurtje.

• Utah

Donny, ik denk dat je wat meer tijd voor Death Valley krijgt als je in het park zelf overnacht (in de Furnace Creek Ranch).

Dag 18 wordt dan: Yosemite bekijken en via de Tioga Pass naar Lee Vining.

Dag 19 : Van Lee Vining naar Death Valley, daar de bezienswaardigheden aan de Badwater Road bekijken, en een klein stukje terugrijden naar Furnace Creek Inn

Dag 20: 's ochtends Zabriskie Point en Dantes View, daarna doorrijden naar Las Vegas.

Volgens mij kan je zo de hoogtepunten van allebei de parken zien.

Gr., Utah

www.ontdek-amerika.nl

• Donny

Utah, dank je voor het meedenken. Dit is inderdaad een goed idee, ik denk dat we dat op deze manier wel mee zullen nemen in onze route.

Groetjes,

Donny