heeft iemand tips?

• Loes

Volgend jaar mei, willen wij naar Amerika gaan. Het ‘westkust’ rondje hebben we al gedaan.

We vliegen naar Calgary (daar woont onze zoon, dus dat ‘moet’) daar blijven we een paar dagen.

Dan willen we naar Yellowstone, Grand Teton, Mt Rushmore en the Badlands.. en dan weten we het niet meer; we moeten in Calgary eindigen.. en hebben voor de rit in totaal 19 dagen

Heeft iemand tips hoe we de (mooiste) route verder kunnen plannen??

Bij voorbaat dank

Loes

• Theo

Loes,

Yellowstone en Grand Teton zijn echt top hoor, alleen in dat gebied kan je al een week doorbrengen. Een rondje west Canada is ook niet gek hoor zeker lekker relaxed in 19 dagen

• Loes

Hoi Theo,

een rondje west Canada hebben we ook al gedaan; zouden we best nog een keer willen doen; net als West Amerika;

maar deze omgeving kennen we nog niet.. vandaar

groetjes Loes

www.kellersreizen.web-log.nl

• Mart

Misschien via Seattle naar Washington State? Olympic Mountains? Mooi hoor!

• Martin

In 19 dagen via Olympic? Dat red je bijna niet eens als je 19 dagen, 8 uur per dag in de auto zit. Badlands - Olympic is denk ik al ruim 2000 km.

Calgary - Waterton/Glacier NP - Yellowstone - Grand Teton - Black Hills/Mt Rushmore - Badlands - Via Montana naar Calgary terug is goed te doen in 19 dagen. Met wat meer dagen zou je ook Banff aan kunnen doen.

Je kunt trouwens ook naar Drumheller, vlak bij Calgary. Dezelfde badlands (andere kleuren) als Badlands NP. Alleen mis je dan de Black Hills, met Rushmore, Custer SP met de bisons, Wind en Jewel Cave, Needles highway, Devils Tower. Scheelt je wel een dag of 6 en die kun je doorbrengen in Banff/Jasper.

• Mart

Eehmm, nee dat kan niet. Had de oorspronkelijke vraag niet zo goed gelezen. Ik zou helemaal een andere route kiezen. Vond Yellowstone en Grand Teton niet zo bijzonder, had er slecht weer dus dat kleurt mijn beleving enorm. En de Badlands en Mt Rushmore vond ik helemaal niet bijzonder. Maar ook daar niet al te best weer gehad.

Als ik het zou moeten doen dan zou ik dus vanaf Calgary naar Seattle rijden en een stuk Washington (Olympic, Mount St. Helens) pakken. Maar ja, zoveel mensen zoveel meningen; menig ander is wel lyrisch over Yellowstone.

• Loes

Hartelijk Dank allemaal voor de reacties,

Martin, we hebben jouw tips even ge'googled'; dat ziet er zeer aantrekkelijk uit..

We zullen ze inplannen; dan gaan we naar boven en via Saskatchewan weer naar Calgary.. moet lukken, toch?

Banff en Jasper zijn we ook al (2 keer) geweest; in Banff afgelopen kerst; heel bijzonder.

Groetjes Loes