Mogelijke route+ tips gevraagd

• Plannertje

Hoi,

Ik ben op dit moment een mogelijke route aan t bekijken voor onze reis volgend jaar naar de USA. We willen het liefst kamperen (grotendeels dan). Ik vraag me af wat is wijs om als maximale aantal km per dag te rijden? We willen van San Franciso naar Seattle en eventueel via de kust weer terug naar San Fran. Is de kust de moeite waard, we moeten namelijk dan wel extra dagen inplannen.

Dit is het idee.. evt tips en advies… heel graag!!

1: vlucht naar san fran (als we niet via de westkust terug rijden en dus vanuit seattle naar huis vliegen blijven we in san fran een paar dagen, anders doen we san fran op t eind)

2. wat kampeer spullen op de kop tikken en door naar yosemite

3. yosemite

4. yosemite-deathvalley-las vegas

5. las vegas

6. las vegas

7. las vegas-grand canyon

8. grand canyon

9. grand canyon- lake powell-zyon np

10. zyon-bryce

11. bryce-salt lake city

12. salt lake city

13. slc-yellowstone (via twin falls/ craters of the moon??)

14 yellowstone

15 yellowstone-glacier

16 glacier-spokane

17 spokane-mt rainier

18 mt rainier-seattle

19+20 seattle

21 seattle-goldbeach

22 goldbeach-redwood-mendocino

23 mendocino-san fran

24 tm 26 san fran

26 naar huis

We hebben ongeveer 8 dagen waarop we weinig rijden, dus in de buurt blijven van waar we zijn. Ik zit ook nog met de route rondom bryce/zyon/lake powell (evt. andere de moeite waar zijn parken) is dit een handige volgorde.

Is het de moeite waard om om te rijden voor twin falls en craters of the moon?

We zijn in Seattle bij kennissen dus vandaar een paar nachten.

Zijn de afstanden soms niet te lang (ik heb 2 keer een dag met 800-900 km rijden) lijkt veel is dat ook zo?

Ik hoor t graag! Groetjes Debbie

• eric

Debbie ,

ik zou dit niet doen ; behoorlijk veel kilometers hoor , en 900 km op een dag is eigenlijk niet te doen ; dit ziet er wel heel erg optimistisch uit.Ik denk dat je veel te veel uren in de auto gaat doorbrengen…

Natuurlijk is de keuze aan jullie , maar je wilt toch ook het eea zien/beleven ?

Oeps , dag 14 in Yellowstone , en dag15 weer weg ? Dag 19 alweer in Seattle ? Wil je niets van Yellowstone zien dan ?

Ook binnen drie dagen van Seattle naar SanFrancisco ? Betekent dat je alleen maar over highway #5 rijdt , en dus niks van de kust meepakt ( #101 is fantastisch mooi om te rijden , maar kost wel tijd…)

Grand Canyon zou ik 1 dag inkorten , ik zou meer tijd in Zion en in Bryce nemen , en ook in Salt Lake City een nacht minder blijven , en deze in Yellowstone “opnemen”… Nogmaals , als jullie interresse's minder bij natuur en landschappen en relaxen ligt , dan is het mogelijk , maar mijn keuze zou het niet zijn.

Wat je moet doen , is nu iets minder , en volgend jaar gewoon de rest doen ;-)

Lekker nog een keertje terugkomen !

Ik wens je veel wijsheid mbt je keuze's !

Nog vragen ? Mail ze maar hoor…

Groeten , Eric

http://home.wanadoo.nl/eric.michielse

• Ada

Ga uit van ca. 400/500 km. per dag als maximum, als je het aangenaam wilt houden. Niet alle wegen zijn 4-baans, je hebt bovendien op sommige stukken met bergen, bochten e.d. te maken.

Vaak is het schrappen van een deel van de route echt nodig, meestal wil men teveel in 1 reis doen….

Kijk eens wat reisverhalen na op www.verenigdestatenvanamerika.com om een indruk te krijgen wat “men” zo al rijdt.

Neem bijv. dag 4 - die is al te lang. Je rijdt die dag op veelal 2-baanswegen met maximumsnelheden en omdat je vakantie hebt, zal je wat vaker stoppen voor foto's e.d. DValley is te interessant om er doorheen te racen. Deel die dag in 2-en en het wordt een stuk prettiger.

dag 9: hetzelfde. Ik neem aan dat je naar Zion gaat om te gaan wandelen/klimmen e.d. Je kunt er alleen per shuttlebus doorheen, dat vraagt meer tijd e.d.

Kijk alle afstanden nogmaals kritisch na en denk er aan je wilt meer dan er alleen doorheen rijden…

• Plannertje

bedankt voor alle tips, dit was echt een eerste opzet maar we gaan m omzetten, ws gaan we naar seattle vliegen en eindigen we in san fran. dan doe we niet de kust aan, maar zien we wel het binnen¨land goed zeg maar. groetjes debbie

• Cees

Waarom zitten Yellowstone, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon, Zion, Bryce en Lake Powell er in ?

Da's nogal uit de richting en genoeg om een volgende reis van 3 of 4 weken te vullen.

Waarom beperk je je niet tot het stuk tussen Seattle en San Francisco ?

Daar is meer dan genoeg te zien om 4 weken te vullen

Om je op wat ideen te brengen:

Everett (Boeing fabriek)

Seattle

Olympic np

Vanuit Port Angeles dagtochtje naar Victoria (auto in Port Angeles laten staan)

Mt. Rainier np

Mt. st. Helen

Crater Lake np

Redwood np

Lassen Volcanic np

Lake Tahoe en omgeving (Virginia city en Reno)

Dan via de Tioga pass naar Yosemite en als je dan nog tijd over hebt zou je nog via Carmel en Monterey langs de kust naar San Francisco kunnen rijden.

• Plannertje

We hebben een nieuwe route bedacht. Van seattle naar san francisco. Enige nadeel is dat we nu wel drop off kosten moeten betalen, andersom niet. De reden dat we hem zo doen is dat ik mensen ken in seattle en dat we daar (in de buurt) kunnen verblijven. Zij kunnen ons goed vertellen hoe met het openbaar vervoer te gaan en waar we het beste de kampeer spullen kunnen kopen. Ook is het leuk om weer even daar te zijn om bij te kletsen vandaar dat we daar wat langer zijn. Waarschijnlijk halen we op dag 4 de auto op.

Dus dag 1 tot 5 Seattle

dag 5 rijden we naar spokane.

dag 6 rijden we van spokane naar kalispell of glacier np

dag 7 zijn we in glacier

dag 8 rijden we van glacier naar missoula

dag 9 van missoula naar yellowstone

dag 10 zijn we in yellowstone

dag 11 rijden we van yellowstone naar jackson hole

dag 12 van jackson hole naar salt lake city

dag 13 van slc naar bryce canyon

dag 14 van bryce naar zion

dag 15 van zyon naar lake powell en evt door naar grand canyon

dag 16 grand canyon

dag 17 grand canyon

dag 18 naar las vegas

dag 19 las vegas

dag 20 las vegas naar mammoth lakes

dag 21 van mammoth lakes naar yosemite

dag 22 yosemite

dag 23 van yosemite naar san fran auto inleveren

dag 24 en 25 in san fran

dag 26 naar huis.

de langste rit is 500 km en we hebben 12 dagen dat we niet of nauwelijks rijden.

er is nog wat speling bij grand canyon, misschien nog een park in de buurt van bryce/zion wat we niet mogen missen??

Als jullie een kritische noot hebben dan hoor ik dat graag!

Groetjes Debbie

• McMarc

Hallo Debby,

Ik zou een hele dag in Bryce Canyon blijven en een dag korter in de Grand Canyon. Daar heb je aan een volle dag genoeg. Wij zijn dit jaar anderhalve dag in Bryce geweest en vonden dat eigenlijk tekort. Nu heb je denk ik weinig tijd om een mooie wandeling te maken. Ook de zonsopkomst in Bryce is erg mooi (zonsondergang waarschijnlijk ook, maar die hebben wij niet gezien).

• Will€m

Ik sluit me helemaal bij de vorige spreker aan. Wij hebben toen in GC een zonsondergang meegemaakt. Onvergetelijk (alleen jammer dat je er niet alleen bent - er wordt zoveel gekletst - terwijl wij wilden genieten van de stilte). De volgende dag een wandeling langs de rim gemaakt en dat vonden we eigenlijk wel voldoende.

Vergeet je niet bij Lake Powel/Page naar Antelope Canyon te gaan zie http://www.antelopecanyon.com/ is natuurlijk anders dan GC maar ook erg mooi.

• eric

Debbie ,

dit ziet er denk ik niet verkeerd uit ;

Seattle-Spokane : +/- 280 mile snelweg.Keuze uit interstate #90 , maar de #2 is mooier maar duurt langer ( tijd ).

Spokane-Kalispell/Glacier : erg mooi , prima te doen

Kalispell/Glacier-Missoula : is een “kort” stukje , afhankelijk van of je nog in Glacier of Kalispell zit kan je ook bijvoorbeeld naar Great Falls of Helena , of Butte ( vanuit Kalispell dan ).

Missoula-Yellowstone : als je West-Yellowstone als uitvalsbasis pakt , en je komt zeg maar uit Butte , en je gaat op tijd weg , kan je zeker de south loop van Yellowstone maken opdezelfde dag.Je kan dan de dag erna de Nort loop “doen” , en nog op je gemak wandelen en de verschillende “wonderen” bekijken.

Yellowstone-Jackson Hole :Goed te doen , Grand Teton NP zeker meenemen.

Jackson-SaltLakeCity : Goed te doen , geen probleem.

SLC-Bryce : Je zou ook kunnen overwegen om via Price richting Moab te gaan ; Arches NP en Canyonlands zijn dan binnen handbereik.Dan de dag erop naar Bryce , ( Cedar City ) en dan de dag daarop naar Zion , en dan door richting de Grand Canyon ( of Las Vegas ).Flagstaff is een goede uitvalsbasis , alleen toch ruim en uur rijden van de Grand Canyon af , en best wel een stukje vanaf Zion.

Vanaf LasVegas ri SanFrancisco ziet het er allemaal prima uit.

Ik hoop dat je er iets aan hebt , gewoon om je een idee te geven.Nogmaals veel wijsheid toegewenst , en veel voorplezier !!!

Groeten , Eric