Met auto New York naar San Fransisco

• Kees Zethof

USA Gangers,

We willen in het voorjaar naar New York en dan met de auto naar San Fransisco. Onze vraag is heeft iemand van jullie zo'n reis al eens gemaakt en heeft eea op het internet gezet.

We willen zeker de Niagara Falls en Yellowstone NP bezoeken. Ook willen we nog naar de Brice Canyon (Grand Canyon al gehad) maar misschien zeggen jullie die of dat nationale park of ander natuurschoon moet je zeker bezoeken. De planning is 3 weken over de reis te doen.

We horen het graag en alvast bedankt. Kees/Lucia.

• jona

Ga dan in ieder geval door de Badlands naar Mount Rushmoor, je weet wel, met die 4 presidentskoppen, amerikaanser kun je het niet krijgen, maar hoort er wel bij. En Devils Tower is leuk/mooi. Op de KOA camping draaien ze sávonds in de open lucht de film“Close encounters”met Richard Dreyfuss, en deze berg speelt daar een belangrijke rol in, het is zo gaaf om naast je de berg te zien terwijl hij ook voor je figureert in de film.

Overigens lijkt 3 weken me wel haasten als je nog iets wilt meepikken onderweg.

• Harm

Hallo Kees

Ik weet niet waarom je zo graag van NY naar SF rijd maar het kost je een hoop tijd en geld, een groot deel van de route is niet echt interessant. Een goedkoper oplossing kan zijn om een binnenlandse vlucht te nemen. Naast de Grand Canyon zijn er een groot aantal mogelijkheden om NPen te bezoeken. Afhangend van je interesses zou ik mij eerst eens oriënteren wat je zou willen zien.

• Martin E. van Doornik

Het erg vriendelijke stadje Holland (Michigan) met de authentieke molen “De Zwaan” (daar heb ik twee dagen mogen draaien); Chicago (Illinois) met een mooi strand aan het Lake Michigan en the Sears Tower; de indrukwekkende State Capitol van Springfield (Illinois); the Gateway Arch in Saint Louis (Missouri); the Mississippi River met de fameuze steamboats met twee pijpen en grote raderen aan de achterkant en dan the Meramec Caverns in Stanton (Missouri) aan de befaamde Route 66 (tevens Interstate 44), met zeer indrukwekkende druipsteenformaties van vele miljoenen jaren oud. Deze grotten dienden ooit als schuilplaatsen van de beroemde criminelen The Daltons en Jesse James. Fraaie camping in de nabijheid aan the Meramec River. Pootje baden? Pas op voor de rivierkreeften.

Al die genoemde plaatsen heb ik per fiets aangedaan. Ik denk er nog vaak aan.

• Antony

Ik vind het een roteind voor 3 weken. Maak eerst eens een schema: bv

NY- 3 dagen

naar Niagara- 1 dag

Niagara 1 dag

en dan nog dat eindje naar SF- hoeveel dagen?.

SF- 3 dagen.

Dan heb je een klein beetje een idee van afstand en wat te bekijken.

Dit idee komt neer op: in de auto zitten, tanken, rijden, slapen, tanken, rijden, slapen, etc.

• Ada

Zoals Harm aangeeft, neem het vliegtuig tussen 2 bestemmingen, het wordt erg veel rijden anders en weinig interessants zien.

Bezoek bijv. behalve Bryce, ook Zion en in de buurt van Moab Arches en Canylands NP, Dead Horse State park e.d.

Bovendien zal je waarschijnlijk een flinke “drop-off” extra moeten betalen als je in NY huurt en aan de westkust inlevert.

• Petra

Ben het met de anderen eens. Er is oneindig veel moois te zien onderweg, of je nu de noordelijke of zuidelijke route neemt, maar drie weken is amper genoeg om genoemde plaatsen te bekijken! Voor Yellowstone bijvoorbeeld heb je vier dagen nodig om het park te zien. New York is ook niet in een dag bekeken. Keuzes maken is belangrijk.