9/11 en hoe gaan we er hier mee om...

• NoMother

Het betreft misschien niet direct amerika, maar het moet me toch ff van het hart dat ik het vrij smakeloos vind dat hier in het dorp feest word gevierd, terwijl er 6 jaar geleden die aanslag was.

Ik heb bij ground zero gestaan, en vind het nou niet direct aanleiding voor een feestje hoor.Ik wist niet dat mensen zo bot en ongevoelig zijn in NL.

• René

Iedere dag gebeurd er wel wat in de wereld, zou je iedere dag geen feest meer kunnen vieren. Dat mensen deze dag willen herdenken OK, maar we moeten ook door met de dagelijkse beslommeringen.

• NoMother

Heeft NIETS te maken met dagelijkse beslommeringen.Ik vraag me gewoon af waarom zo een feest juist op 9/11 gevierd moet worden? Een week later kan ook, hoor.Gewoon uit Respect.

De wereld staat op z'n kop als beatrix of zo iemand doodgaat, dan gaat men hier ook niet feestvieren.Ik vind die allesmoekunne houding niet juist.

• René

Over wat voor feest heb je het eigenlijk? En ten tweede 9/11 is in USA gebeurd dus zal het daar natuurlijk veel meer leven als in Nederland. Reken maar dat op ground zero herdacht word. Overigens is het logisch dat als Beatrix of wie dan ook in Nederland de pijp uit gaat het de mensen in Nederland in het bijzonder raakt, da's toch logisch…het is tenslotte Nederlandse cultuur.

• Peter

Als we bij elk drama stil moeten blijven staan, heb je geen tijd meer over voor andere dingen. Feesten bijvoorbeeld. Life goes on! Dat heeft niets met botheid en ongevoeligheid te maken zoals jij zegt.

Ik heb midden in de bouwput gestaan van ground-zero. Tuurlijk denk ik er ook nog weleens aan. Zeker na die documentaire van gisteravond die op SBS6 werd uitgezonden. Maar vandaag is weer een nieuwe dag. Straks weer naar het werk en een hoop lol maken.

Maar niemand belet jouw om stil te staan aan de gebeurtenissen van 9/11, toch? En waarom laat je het buurtfeest dan gewoon voor wathet is?

Groet.

• Ann B.

Ik kan het niet helpen om hier even op te reageren. Ik denk dat zo'n feest eerder bedoelt is in de positieve zin en om het leven van die mensen wat zijn omgekomen in 9/11 te vieren. Een feest om hen te herdenken en deze mensen hun leven te vieren. Men kijkt er ietsje anders tegen aan, denk ik.

Groetjes,

Ann :)