omg. Seattle + West Can.

• Sjaak & Marga

Beste lezers,

Ik ben voornemens volgend seizoen een rondreis te maken West-Canada in combinatie met Seattle, Mt. Helens, Mt. Rainier en Olympia NP na of voor oversteek naar Vancouver Island (totaal ruim 3 weken).

Dit jaar West USA gedaan; LA-Las Vegas-Zion-Bryce-Grand-Death Valley-Yosemite-SF: super geweest! Mijn eerlijke vraag is dan ook: valt een reis na dit spectakel niet tegen? Is natuurlijk veel groener en heel veel natuur, bijna geen steden(beh. Vancouver en Seattle dan) en kan ikemand mij tips aan de hand doen om er net zo'n mooie reis van te maken als afgelopen jaar?!

Moet de oversteek Port Angeles-Vancouver Island in Ned. al geboekt worden?

Goede hotels/app. mag ook in Seattle?

Alles is welkom!!

Dank jullie wel,

Sjaak

• eric

Sjaak ,

klinkt nogal optimistisch ! West Canada , bedoel je daar alleen Vancouver Island mee , of ook een stuk van de Canadese Rocky's ( Alberta met Jasper & Banff ) ?

Vanaf Seattle door (eigenlijk rond ) Olympic N.P kost je al een dag of 4 a 5 , wil je dan nog afzakken naar Mt.Rainier en Mt. St. Helens N.V.M. dan heb je daar ook wel minimaal 2 dagen voor nodig , en dan kan je evt. nog door naar Crater Lake , maar dan zak je wel erg ver af.Is je start,-en vertrekpunt hetzelfde ? ( Seattle?).

Vancouver Island kost je ook zeker 4 dagen , maar waarschijnlijk meer als je alles zo'n beetje wilt zien….

Afgelopen juni zijn wij vanuit Seattle in 5 dagen rondo/door Olympic getrokken , via Mt.Rainier & Mt.St.Helens uiteindelijk afgezakt totaan SanFrancisco….

In 2003 , 1999 en 1998 zijn we in west Canada geweest.Als je specifieke vragen hebt , mail ze maar….

zie ook http://home.wanadoo.nl/eric.michielse (helaas nog niet de foto's van 2007… )

Gr. Eric

• René

Zelf vonden wij West-Usa veel mooier dan Canada. Wij vonden de nationale parken van USA veel mooier en veel verzorgder, de parken in Canada lijken erg veel op elkaar wat voor ons een beetje een afknapper was. Als ik jullie was zou ik zeker Yellowstone in jullie reis betrekken, 10 keer top! Verslag van onze vakantie:

http://www.ralphvandongen.nl/Dagboek%20vakantie%202007.htm

• tonyh

ik zou Yellowstone ook absoluut meepakken,vonden wij tot nu toe het mooiste park(is wel persoonlijk natuurlijk).Maar ook Banff en Jasper waren ook geweldig,veel beren gespot en dan blijft super.Ook de natuur is super mooi.Bij Seattle zeker de Boeing fabrieken meepikken ook al hou niet zo van vliegtuigen (zoals ik) maar vond het toch indrukwekkkend.

• jona

Wij hebben ook eerst in 1999 je eerste reis gedaan en in 2003 ongeveer de reis die je nu wilt gaan maken. Het is een groot verschil, de natuur lijkt niet op elkaar, als ik het nog een keer doe, en dat hoop ik, dan wordt het weer het zuidwesten van USA. Maar zoals de anderen zeggen, Yellowstone zou ik er wel bij doen.

• Antony

Ik zou Olympics en Vancouver Island overslaan. Via Mount Rainier en Mount St Helens naar Glacier Ntl Park en dan Canada in: terug naar Vancouver/Seattle over Banff en Jasper in de Canadese Rockies.