klimaat rondreis

• Bart

Op 16 september a.s. vertrekken wij voor drie weken naar de VS. Wij gaan voor de eerste maal hierheen en zullen de volgende route rijden:

Los Angeles - Anaheim - San Diego - Palm Springs - Phoenix/Scottsdale - Grand Canyon NP - Monument Valley - Lake Powell/Page - Bryce Canyon NP - Zion NP - Las Vegas - Death Valley - Yosemite NP - Lake Tahoe - San Francisco - San Luis Obispo - Santa Barbara - Ventura - Los Angeles.

Heeft iemand een idee of het weer op deze route erg kan verschillen in deze periode? Op dit moment lijkt het overal redelijk goed weer te zijn, maar we lazen ook ergens dat het vooral bij de nationale parken onverwacht koud kan worden.

Alvast bedankt voor de reakties (kunnen we goed voorbereid vertrekken).

Groeten Bart

• Ada

Over het algemeen zal je zeker mooi zonnig weer hebben. Maar door de hoge ligging van boven de 2000m meter - zoals in Gr. Canyon, Bryce, Tiogapass in Yosemite, Lake Tahoe e.. kan het daar fris zijn en 's nachts soms zelfs koud.

Dus een trui bij de hand hebben.

Het zal warm tot zeer warm zijn in Palm Springs, Scottsdale,Las Vegas, Death Valley.

Aan de kust kan er 's ochtends mist zijn, die meestal in de loop van de dag optrekt.

Dus je krijgt van alles wat.

Veel weersinformatie is te vinden op www.wunderground.com

Veel plezier.

• Monique

In dit gebied is het gewoon handig om naast alle zomerkleding een lekkere fleecetrui of -vest mee te nemen. Daarnaast is een spijkerbroek of een lekkere joggingbroek ook lekker. Verder redt je het meestal wel met zomerkleding en je kan op heel veel plaatsen wassen, dus je hoeft niet extreem veel mee te nemen.

Houd vooral rekening met koude nachten. In hotels zal dat zo erg niet zijn, maar ik heb in de camper altijd een lekkere warme pyama bij me;-)

• René

http://www.hm-usa.com/climate/index.html

• fr

lekker weer nu

graad of 29 beter dan de 43 die we hebben gehad.

• John van Leur

Hoi Bart , wij hebben vorig jaar precies dezelfde periode ongeveer de zelfde rondreis gemaakt .

Het weer verschilt inderdaad erg .

Los Angeles was 30 gr. , Palm Springs 35 , Bryce 17 ( s'nacht 3) , San Francisco 20 , Monument Valley 20 ( 'snachts 1 ) om maar een paar voorbeelden te noemen .

Toen wij in Arches Canyon kwamen troffen we sneeuwbuien , wel heel lichtjes hoor en stond ik s'morgens ijs te krabben van de autoruiten .

Een paar dagen later zit je dan weer in Las Vegas met zo'n 40 gr .

Wel een hele aparte ervaring .

Heel veel plezier , ik ben stinkend jaloers .