strand omg. San Diego

• Daan P.

Vraagje: we willen in de buurt van San Diego een aantal dagen verblijven puur voor strand en zongenoegens. Kan iemand mij adviseren welke plek leuk is en eventueel een goed, betaalbaar hotel/app. bij het strand.

Is de afstand Lake Havasu-San Diego in 1x te doen? Schijnt 600 km's. te zijn?

• Nell

Een leuk strand is het strand om het hotel bekend van tv en films op Coronado. In de buurt zijn winkeltjes en restaurantjes. Hotels kan je wel vinden via www.sandiego.com of een gelijke website.

Het was heerlijk strand toen wij er ooit waren en het was heerlijk rustig.

• Loek

Ik was afgelopen weekend een gast bij Hotel Del Coronado in San Diego. Mooi strand dat elke ochtend met groot materieel werd schoongemaakt een glad geveegd. Het hotel zelf (120 jaar oud) ligt mooi en heeft veel karakter, maar persoonlijk vond ik het een beetje overpriced voor het gebodene. De meeste zaken die het hotel biedt zijn overigens ook beschikbaar (tegen betaling) voor niet in het hotel verblijvende gasten.

• Antony

Ocean Beach is meer voor de hippies en de vlotte jeugd, naar Dog Beach ga je met je hond, Mission Beach is wat mondainer met een leuke wharf en voor het mooiste snorkelen ga je naar La Jolla.

De goedkopere hotels vind je bij OB, de duurdere op MB en de duurste in La Jolla. De meeste kans op zeeleeuwen heb je bij de zandstrandjes van LJ.

• Ada

Een redelijk betaalbare keuze aan hotels vind je langs Hotelcircle, net ver weg van Old Town. Per auto kan je binnen korte tijd aan het strand komen.

Net als bijna overal, hoe dichter bij het strand hoe duurder het hotel…