Eastcoast verslag (CA & US)

• Matthijs

Net terug van 3 weken oostkust.

Routekaart: http://www.home.versatel.nl/mthalen/eastcoast.jpg

en het bijbehorende reisverslag met foto's:

http://www.mthalen-eastcoast.blogspot.com/

Misschien dat iemand die binnenkort zelf die kant op gaat er iets aan heeft :)

We hebben in 3 weken zo'n 3500km gereden, op zich was dat allemaal goed te doen, vergeleken met een “standaard” rondje aan de westkust van 6500km :D

De oostkust verschilt echt enorm van de westkust, tenminste, de route die wij hebben gereden: wel wat natuur, maar lang niet zo mooi als aan de westkust.

De Oostkust moet het toch vooral hebben van de geschiedenis, steden en historische plaatsen… Hoogtepunten vond ik: Niagara Falls, Washington (alle monumenten) en Boston (erg leuke stad) en Bar Harbor (whale watching).

• Petra/VS

Heel leuk om te lezen, Matthijs! Allerlei bekende plekken voor mij, behalve Quebec City, daar willen we ook graag eens heen. Heel mooie foto's ook!

• René

Mooie reis, leuk verslag. Was je niet een vermogen kwijt aan dat hotel in Niagara Falls? Wat een superlocatie.

• Matthijs

Mja, hotel was 300 euro, dus idd erg duur, maar ik wilde de watervallen ZO graag zien, dat ik dacht: beter maximaal gebruik maken van de tijd daar en een kamer met uitzicht boeken…

Avond en ochtend voor het raam gezeten ;)

• Souraia

Wat een leuk verslag. Wij gaan volgend jaar een deel van deze route doen (zonder Canada).

• Marjolijne

Leuk verslag van een mooie reis Mathijs. wij gaan half september een groot deel van jullie reis ook doen. we vliegen naar Boston en reizen terug vanaf NY. we gaan in ieder geval naar het noorden vanaf Boston en dan langs de kust naar Canada. Via Quebec gaan we terug richting Vermont en zakken we langzaam af naar NY. de route laten we ook een beetje afhangen van het weer. we zien dus wel.

• jona

Ziet er mooi uit, wij gaan volgend jaar en hebben ongeveer dit in gedachten dus zullen dit zeker meenemen in het route bepalen.

• Martin E. van Doornik

Heel leuk! Veel foto's herkend. Ik heb in april 1974 door Washington DC (ten tijde van president Nixon) gefietst en vele bezienswaardigheden bezocht (nog zonder al die strenge controles). Mijn eigen fiets per vliegtuig meegebracht, geland op Washington National Airport (tegenover het Pentagon). En het was maar 4 miles fietsen naar de jeugdherberg op de 16th Street hoek P Street, en al voor het Witte Huis een lekke band gekregen. Een nieuwe binnenband was noodzakelijk (met autoventiel!). Ook naar Arlington Cemetery en Mount Vernon in Virginia gefietst, waar de voorloper van het Witte Huis staat en daar ligt het graf van George Washington. Het Witte Huis was op bepaalde uren voor toeristen opengesteld, ik ben dan ook heel erg trots dat mijn fiets daar tegen de muur geparkeerd heeft gestaan. Het is nu al 33 jaar geleden, maar het is me nog sterk bijgebleven. Er valt echt veel te beleven in this Nation's Capital!

• jan

ik ben pas nog in de chocolade fabriek in Hershey geweest en kon het gemakkelijk vinden , maar het is een enorm uitgestrekt terrein vlak bij de politie school waar ik vele politie wagens heb gezien die rondjes reden tussen pionnen door met sirenes aan.

De fabriek was de moeite waard , je gaat net als in een spookhuis karretje door een “nepfabriek”.

En natuurlijk een giga winkel erbij , maar de chocolade was geen succes voor de thuisblijvers , er zit een appart smaakje aan.

• Martin E. van Doornik

Ja, ik ken Hershey's. Ik heb thuis nog een wikkel bewaard: donkerbruin met grote zilverkleurige letters. Ook te zien op oorlogsfilms waar Amerikaanse geallieerden repen van dit merk aan de bevrijde Nederlanders hebben uitgedeeld. Inderdaad zit er een apart smaakje aan. Melk met een lichte neiging naar puur.

Geef mij maar de allerlekkerste chocolade: Droste (uit Haarlem), Cadbury's (uit Engeland) en Marabou (uit Zweden). Milka (uit Zwitserland) is wat slapjes.