Alcohol in reisbagage

• Desirée

Ik heb niet kunnen achterhalen of iemand deze vraag al eerder heeft gesteld, maar kan iemand mij helpen?

Ik ga voor een paar jaar in Amerika wonen. Nu heb ik begrepen dat je beter geen alcohol in je zeecontainer kunt doen ivm de douane. Je mag echter wel 1 liter alcohol meenemen naar Amerika zonder problemen.

Ik wil echter een 3tal flessen meenemen waarvan 1 fles wijn (0,7 liter) en 2 x 1,5 liter alcohol.

Weet iemand hoeveel de kosten (tax) zijn als je deze hoeveelheid in totaal invoert?

Er is mij meegedeeld dat dit € 0,80 cent per gallon zou zijn.

Klopt dit? Het lijkt mij nl. erg weinig.

Desirée

• tallie

Je kunt en fles wijn gewoon meenemen, overigens verkopen ze in amerika ook wijn hoor.

Die pure alcohol zou ik maar thuis laten als ik jouw was, gewoon voor de zekerheid. Ook dat is nl gewoon te koop.

hatolex

• Desirée

Bedankt voor je reaktie. Ik snap je antwoord best wel, maar het is jammer genoeg geen antwoord op mijn vraag.

Deze flessen hebben een speciale waarde voor me. De rest van de sterke drank en wijn in mijn wijnkelder neem ik nl. niet mee.

Kan iemand mij nog verder helpen?

• tallie

Je kunt het rustig meenemen, ook in een container is het geen enkel bezwaar.

Het gaat tenslotte over een paar liter.

En je hoeft bij invoer geen rechten te betalen, zeker niet als het bij je verhuisboedel zit.

hatolex (ex douane beambte)

• Desirée

Dank je wel voor de reaktie