tunnels yosemite

• Michel

Over 4 weken vertrekken we naar de VS en hebben een 30ft camper gehuurd bij cruise america. We beginnen in san fransisco en willen via yosemite en sequia naar death valley enz.

Nu lees ik net op de site van de nps dat er in yosemite een height restriction geld voor de tunnel op de big oak flat road (highway 120) van 10ft en 3 inches richting yosemite valley en 13ft en 8 inches de andere kant op.

Weet iemand of we daar dan met onze RV door kunnen (volgens de instructievideo van cruise america is onze camper 12ft en 5inches hoog), 7 jaar geleden ben ik nog met een 25ft camper daar geweest maar kan me niks meer herinneren van een tunnel richting yosemite valley wel de tunnel van yosemite valley richting glacier point. Om rijden is geen optie omdat de highway 140 afgesloten is voor voertuigen langer dan 28ft wegens een rockslide.

• McMarc

Hoi Michel,

Wij zijn net terug van onze Amerika reis. Ook wij hebben Yosemite bezocht.Met onze camper (C30, Cruise America) zijn we via Highway 140 gereden. In het dorpje vlak voor de afsluiting hebben wij in het Visitor Centre gevraagd of wij onze route konden blijven volgen i.v.m. die rockslide. Omdat onze camper niet op een bus leek, moest het geen probleem zijn. Wij hebben de gok gewaagd en het ging prima. Je komt eerst over een smalle brug en dan moet je gelijk een scherpe bocht naar rechts maken. Dit gaf geen enkel probleem. Groet, Marc

• kees

Graag opheldering over die tunnels; ik kan hier nergens iets over vinden!

Wij willen nl volgend jaar met een zelfde camper naar Yosemite.