outlet store

• annemiek

Je slaat de spijker op zn kop Rene, vliegtuigmaatschappijen hebben liever dat je je bagage verdeeld over 2 koffers, dan dat je 1 grote zware koffer meeneemt.

Wij nemen altijd 2 koffers mee(voor 2 personen) en in onze koffer zit ook nog een weekend tas voor de terug weg. Twee x 23 kg is echt heel veel, neem altijd veel mee terug maar kom nooit aan die hoeveelheid.

• René

Ik ben diverse keren naar USA geweest en 1 keer heb ik in Florida een extra koffer gekocht omdat alles gewoon niet in 1 koffer paste. De keren daarna heb ik steeds met 1 koffer gereisd die iets te zwaar was maar daar viel men toen niet over…tot de laatste vakantie…een paar kilotjes te zwaar. Regels zijn regels, daar valt niets op af te dwingen. Als ik een extra koffer meeneem, en die heb ik (nog van Florida) dan moeten we wel rekening houden met een huurauto waar alle koffers in passen. Wellicht is een extra weekendtas zoals Annemiek aangeeft beter…alhoewel ik voorstander ben van een Samsonite koffer die je goed kan afsluiten (op een cijferslot) en die je als checked luggage kan inchecken.

• Cees

Wij nemen altijd een platgevouwen weekendtas mee.

Onderin de koffer neemt zo'n ding vrijwel geen ruimte in.

Op de heenreis hebben we dan ieder 1 koffer en is het bij de terugreis zo dat door te veel aankopen niet alles meer in de koffers kan of de koffers te zwaar dreigen te worden dan gaat een deel van de bagage in de tas en die wordt als ruimbagage ingecheckt.

• Ceetje

Hoewel afgelopen zomer Continental niet moeilijk deed over 3lbs te veel. Vorig jaar bij United wel. Ik reis altijd met weekendtassen en maakte eerst de fout om een heel grote en een veel kleinere mee te nemen, Nu heb ik nog steeds de heel grote en is de kleinere vervangen door een grote :-))

• Jaap

Klopt allemaal.

De reizen naar Amerika gaan altijd goed wat betreft de bagage, geen probleem.

Maar ga eens naar Zuid-Afrika.

Dan mag je maar de helft aan gewicht meenemen.

Een keer meegemaakt, bloedheet bij het inchecken voor de terugrijs, dus een jas voor het koede Amsterdam over de arm meegenomen. Dit was al te veel, want we hadden ook al een rugtas en een foto plus video camera in een tas.

Bijelkaar 12 Kg te veel aan bagage (souveniers), hier moesten we 175 euro voor betalen. Waarschijnlijk hadden de dames van de KLM niets te doen en vonden dat ze ons moesten naaien.

Voortaan nooit meer vroeg bij de incheckbalie staan, maar op het laatste nippertje aankomen rennen. Dan hebben ze geen tijd en doen niet zo moeilijk.